صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی انتخاب چراغ دیواری مناسب

انتخاب چراغ دیواری مناسب

توسط محیا محبی

چراغ دیواری مناسب را چگونه انتخاب کنیم ؟

رایج ترین نوع نورپردازی دیوار، استفاده از چراغ دیواری است. چراغ های دیواری شامل طیف گسترده ای از سبک ها و اندازه ها، با بسیاری از گزینه های نوری متفاوت هستند. اکثر چراغ های دیواری شامل یک بازوی نگهدارنده، لامپ، حباب و یا هر نوع محافظت کننده می باشد.

برخی از چراغ های دیواری قابل تنظیم هستند، اگرچه این ویژگی بیشتر در مورد بازوی چرخان کوچک یا چراغ های دیواری معمولی است. چراغ دیواری در هر محیطی یافت می شوند که نور اضافی یا نور ملایم مد نظر باشد. چراغ دیواری چند نوری شامل لامپ ها و سایه های متعدد در طراحی خود هستند و در فضاهایی که نور متنوع تر و پویاتر مورد نظر است، مانند حمام، آشپزخانه، اتاق خواب و فضای بیرون خانه و ویلا محبوب هستند.

انواع چراغ دیواری

چراغ دیواری فضای باز

چراغ دیواری فضای باز ظاهری شبیه به نمونه های داخلی خود هستند، اما از متریالی ساخته شده که با آب و هوای فضای بیرون مطابقت دارد تا در برابر قرار گرفتن در معرض عناصر بیرونی مقاومت کنند. این نوع چراغ ها شامل طراحی محفظه قفسی که دارای حباب هستند و برای جلوگیری از تجمع آب یا برف در داخل آن ها طراحی شده است.

چراغ دیواری فضای باز

چراغ دیواری اتاق نشیمن و پذیرایی

چراغ دیواری در محیط خانه بسیار مهم و تاثیر گذار است. به طور مثال اتاق نشیمن و پذیرایی مکانی برای صحبت کردن، ریلکس کردن، تلویزیون دیدن و کتاب خواندن است. بهتر است بگوییم در این قسمت خانه کارهای زیادی انجام می ‌دهیم و به همین خاطر به نورپردازی ‌های مختلفی احتیاج داریم. اگر در بعضی قسمت ‌های اتاق نشیمن نور کافی نداریم یا چراغی را به کار برده‌ ایم که در بعضی قسمت ها سایه می ‌اندازد و یا حتی به دلیل ارتفاع کم سقف باید بگوییم به نور محیطی و نور مستقیم بیشتری احتیاج داریم. برای روشنایی محیطی چراغ های دیواری و یا همان لامپ ‌های چسبیده به دیوار و لوستر دیواری گزینه ‌های مناسبی هستند. در خانه های کلاسیک و صاحب سبک سنخیت و هماهنگی بین چراغ آویز یا همان لوستر با چراغ دیواری بسیار حائز اهمیت است.

چراغ خطی دیواری هم روشنایی مستقیم ایجاد می ‌کنند و به گلدان ‌های شیشه ‌ای، نقاشی ‌ها و هر کدام از وسایلی که می‌ خواهیم به نمایش بگذاریم نور می ‌تابانند. اگر در خانه یک نقطه کانونی مثل شومینه داریم، در هر دو سمت آن لامپ دیواری نصب کنیم تا نور مستقیم بیشتری داشته باشیم. ظاهر چراغ دیواری دکوراتیو علاوه بر زیبایی، آرامش خاصی به محیط نیز می دهد. همچنین، یکی از نکات مهمی که در چراغ ‌های دیواری باید به آن‌ ها توجه کرد جهت نوری یا زاویه تابشی آن است که منتشر می ‌کنند. این گزینه باید کاملا مناسب با طراحی داخلی انتخاب شود.

چراغ دیواری نشیمن و پذیرایی

روشنایی حمام و روشویی

نورپردازی حمام و روشویی طوری طراحی شده است که نوری یکنواخت و بدون تابش نور را ارائه دهد. این نوع چراغ ها عموما شامل چندین لامپ برای رسیدن به روشنایی یکنواخت هستند. چراغ‌ دیواری سرویس بهداشتی، چراغ‌هایی هستند که برای تامین نور کافی برای کارهایی مانند حالت دادن به مو، آرایش کردن، یا مسواک زدن طراحی شده‌اند. یک چراغ روشویی نصب شده در بالای آینه حمام یا دو چراغ دیواری که در دو طرف یک آینه قرار دارند، نورپردازی کارآمدی را در یک حمام با اندازه متوسط ارائه می دهد و به عنوان نقطه مقابل محیط برای روشنایی عمومی بالای سر عمل می کند. بسیاری از چراغ‌های حمام و روشویی شامل شیشه های ضخیم برای کاهش تابش خیره‌کننده و انتشار منبع نور هستند. اکثرا از چراغ دیواری با دمای رنگ روز برای روشنایی حمام یا روشویی استفاده می کنند تا از دقیق ترین تصویر رنگ در حین انجام کارهای بهداشت شخصی و نظافت بهره مند شوند.

چراغ دیواری حمام و روشویی

انواع زاویه نور چراغ های دیواری

چراغ های دیواری نسبت به محیط مورد نظر و شکل های ظاهری دارای زاویه نور و پرتاب نور مختلف هستند. یعنی ممکن است بنا به فضا نیاز به

  • چراغ دیواری نور پایین :

همان طور که از نام این چراغ دیواری پید است، چراغ دیواری نور پایین برای هدایت نوری که از دستگاه به سمت پایین به سمت زمین می آید، طراحی شده اند. هنگامی که نور به این سمت هدایت می شود، می تواند به ایجاد یک فضای گرم کمک کند. از آنجایی که نورهای محافظه‌ کارانه‌تری ارائه می‌دهد، چراغ دیواری های نور پایین برای ایجاد حس صمیمی‌تر در اتاق ‌های بزرگ‌تر ایده‌آل هستند.

ممکن است وسوسه شوید که برای کمک به روشنایی راهروها، دیوارکوب های نوری را در نمای بیرونی خانه خود نصب کنید، اما از آنجا که این چراغ دیواری مقدار زیادی نور تولید نمی کند، ممکن است این بهترین گزینه برای همه نباشد. روش دیگر، انواع مختلفی از نورپردازی منظره وجود دارد که ممکن است راه حل بهتری باشد و ارزش بررسی را داشته باشد.

چراغ دیواری اتاق خواب

  • چراغ دیواری نور بالا :

اگر می‌خواهید یک منطقه بزرگ را جلوه دهید یا به وسیعی یک نور احتیاج دارید. بهترین گزینه یک چراغ دیواری نور بالا می باشد. این طراحی به هدایت نور به سمت سقف کمک می کند و اجازه می دهد اتاق بزرگتر به نظر برسد. به همین دلیل، چراغ دیواری برای اتاق‌های کوچک‌تر، مناطق نشیمن و آپارتمان‌هایی که معمولاً نور روشن‌تر ترجیح داده می‌شوند، عالی هستند. این نوع چراغ دیواری همچنین در هر اتاقی که نور طبیعی زیادی دریافت نمی کند به خوبی کار می کند.

  • چراغ دیواری نور بالا و پایین :

چراغ دیواری بالا و پایین با ارائه بهترین نور به دو سمت به گونه ای طراحی شده اند که مقدار مساوی نور را در هر دو جهت هدایت کند. با توجه به تطبیق پذیری و روشنایی متعادلی که ارائه می دهند، این طراحی چراغ دیواری برای تقریباً هر رویداد یا محیطی ایده آل است، فرقی نمی کند داخل یا بیرون باشد. البته شایان ذکر است برای انتخاب فضای بیرون حتما درجه حفاظت یا همان IP چراغ دیواری را مد نظر داشته باشید تا از طول عمر مفیدی بهره مند باشد.

چراغ دیواری دکوراتیو

به منظور استفاده از چراغ دیواری در فضای داخلی و خارجی، توجه ویژه به طراحی جالب و خلاقانه بسیار اهمیت دارد، تا از این طریق محصولی را انتخاب نمایید که به خوبی بتواند در دکوراسیون مد نظر خودنمایی کند. سایت لایت هوم این امکان را به شما داده که علاوه بر مشاهده تمامی برند های مطرح و از قیمت چراغ دیواری مطلع شوید تا بهترین خرید چراغ دیواری در انواع مختلف را داشته باشید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
1 دیدگاه
قدیمی تر
جدید تر بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی
مهدی
2 years ago
امتیاز :
     

سلام مطالبتون خیلی مفید بود متشکر از سایت خوبتون

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx