صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی ایده هایی برای نورپردازی با چراغ مگنتی

ایده هایی برای نورپردازی با چراغ مگنتی

توسط نجوا ایزدی
ایده هایی برای نورپردازی با چراغ مگنتی

ایده ها و نحوه استفاده از چراغ مگنتی؟

در این مقاله قصد داریم خیلی ساده به شما بگوییم، چراغ های مگنتی را کجا استفاده کنید ؟ برای هر فضایی چه مدلی را خریداری کنید ؟

چند ایده برای نصب چراغ های ریلی به شما بدهیم تا اگر شما هم به نورپردازی های مدرن علاقه دارید بتوانید از این ایده ها برای تامین روشنایی محیط خود استفاده نمایید.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که به جای روشنایی های معمولی و قدیمی، از آویزها و چراغ های مگنتی ریلی استفاده کنید ؟

برای این کار کافی است شما ابتدا سقف منزل یا محل کار خود را با ریل هایی به شکل دلخواه زیر سازی کنید و بعد هر مدل چراغ یا آویزی که دوست دارید را به صورت مگنتی روی این ریل ها نصب و استفاده کنید.

چراغ های مگنتی را پس از نصب می توانید در مسیر ریل ها حرکت دهید و هرجایی که نور بیشتر یا متمرکز تری لازم داشتید به راحتی روشنایی های خود را جا به جا کنید.

استفاده از این چراغ ها به شما این آزادی عمل را می دهد که از چیدمان های نوری تکراری فرار کنید و همواره به سلیقه خود مسیر و جایگاه نور را تغییر دهید.

انواع چراغ مگنتی

بهترین محل برای استفاده از چراغ های مگنتی کجاست ؟

چراغ های ریلی مگنتی را می توانید به معنای واقعی کلمه در هر جایی که علاقه دارید استفاده نمایید. هیچ محدودیتی در این امر برای شما وجود ندارد. در اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، پذیرایی، محیط های اداری و کاری، هتل ها، لابی ساختمان و غیره

ریل های مگنتی را می توانید روی سقف یا روی دیوار نصب کنید. پس ابتدا در نصب این ریل ها دقت لازم را به عمل آورید و سیم کشی ها را به درستی انجام دهید تا بعد با خیال راحت بتوانید از چراغ های مگنتی برای پیاده کردن ایده های جذاب خود استفاده نمایید.

چراغ مگنتی را در چه مدل هایی می توانید خریداری کنید ؟

این چراغ ها با تکنولوژی مغناطیسی که با نام چراغ مولتی ترک نیز شناخته می شوند مدل های مختلفی دارند :

پروژکتورهای مگنتی

پروژکتورهای ریلی مگنتی

چراغ های خطی مگنتی

چراغ خطی مگنتی

چراغ های نقطه ای مگنتی

چراغ های نقطه ای مگنتی

چراغ های مشبک و وال واشر مگنتی

چراغ مشبک مگنتی

آویزهای مگنتی

چراغ مگنتی آویز

چراغ مگنتی چه مزیتی دارد ؟

چراغ های ریلی مگنتی می توانند ظاهری مرتب تر و تمیزتر به شما ارائه دهند. بزرگترین فایده آنها این است که ریل ها ایمنی لازم را دارند. برای نصب آنها نیاز به ابزار خاصی نیست. همچنین خطر آتش سوزی و خطرات ناشی از اتصال روشنایی از بین می رود.

به مسیر ریلی مگنتی می توانید لامپ ها و روشنایی های زیادی را اضافه نمایید. چند مدل لامپ و چراغ مختلف را در کنار هم می توانید مورد استفاده قرار دهید.

انواع چراغ ریلی مگنتی و نصب آن

چند ایده نصب ریل برای نورپردازی با چراغ مگنتی

ریل ها را مربعی یا مستطیلی بگذاری

این مدل سبکی کلاسیک است که برای نورپردازی سقفی در اتاق های نشیمن یا دفاتر مناسب است. اگر فضا کوچک باشد ریل ها می توانند به شکل یک مربع بالای میز جلو مبلی نصب شوند. اگر فضای نشیمن شما بزرگ تر است می توانید از طرح مستطیلی برای نورپردازی استفاده کنید.

چراغ ریلی مگنتی با ریل مربع

ریل ها را می توانید به صورت دایره ای نصب کنید

نورپردازی روی سقف با طراحی ریل گرد ایده ای جذاب و به روز است. می تواند هم در اتاق خواب و هم در آشپزخانه شما بالای میز ناهار خوری قرار گیرد.

چراغ ریلی مگنتی با ریل دایره

ریل ها را به صورت U شکل وصل کنید

این مدل ایده ای است که برای اتاق های انتظار در فضاهای اداری و یا در کتابخانه های مدرن، موزه ها و گالری های هنری مورد استفاده قرار گیرد.

ریل ها را به صورت خطی یا L شکل کنید

از ریل با طراحی L یا خطوط شکسته می توان در راهرو ها، بخش هایی از اتاق های نشیمن، رختکن ها و هر جایی که نیاز به طراحی و نورپردازی ساده است استفاده کرد.

ریل های مخصول چراغ های مگنتی را به راحتی می توانید هم روی سقف هم روی دیوار نصب کنید. بسته به نیازتان انواع چراغ و روشنایی مگنتی را به مسیر روشنایی خود اضافه کنید.

چراغ مگنتی با ریل خطی

ایراد استفاده از چراغ های مگنتی چیست ؟

چراغ های ریلی مگنتی طراحی و سبک کاملا مدرن و مینیمالی دارند و هرگز نمی توانند محیط سنتی با روشنایی های کلاسیک را برایتان فراهم کنند.

پس اگر به دنبال استفاده از المان های نورپردازی مثل لوسترهای کریستالی، آویزهای SMD، چراغ های هالوژنی سقفی، چراغ های دیواری کلاسیک هستید. به شما استفاده از این سبک چراغ ها را توصیه نمی کنیم.

از سوی دیگر شاید این دسته از روشنایی ها به میزان قابل توجهی با چراغ های دیگر اختلاف قیمت داشته و گران تر باشند. پس باید در زمان انتخاب چراغ های مگنتی حتما بودجه خود را در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx