صفحه اصلی آموزش برای نورپردازی استخر ریسه ال ای دی چی بخریم ؟

برای نورپردازی استخر ریسه ال ای دی چی بخریم ؟

توسط نجوا ایزدی
برای نورپردازی استخر ریسه ال ای دی چی بخریم

در خرید ریسه ال ای دی استخری اولین پاسخی که به ذهن می رسد این است که ریسه ضد آب باید تهیه شود ولی آیا فقط ضد آب بودن ریسه کافی است ؟!

در ابتدا به بررسی این موضوع می پردازیم که :

ریسه ال ای دی ضد آب چیست ؟

تخصصی ترین ریسه ها برای نورپردازی استخر، ریسه ال ای دی ضد آب هستند که مقاوم در برابر آب و رطوبت طراحی و ساخته شده اند. این ریسه ها معمولا در لایه بیرونی خود دارای موادی مانند پلاستیک PVC هستند که از نفوذ آب جلوگیری می کند و به عنوان یک لایه محافظ برای بخش الکترونیکی داخلی عمل می کند.

ریسه های ال ای دی ضد آب استخری می توانند به عنوان روشنایی اصلی در استخرها استفاده شوند یا برای ایجاد جلوه های نوری و زیبایی در آب به کار روند. این ریسه ها معمولا دارای قابلیت های تغییر رنگ و حالت های نوری مختلف هستند که به کاربر اجازه می دهند تا نور مطلوب خود را انتخاب کند.

همچنین، این ریسه ها می توانند در صورت لزوم به صورت مستقیم در آب نصب شوند و مقاومت کافی برای مقابله با تاثیر آب و رطوبت را داشته باشند. کاربردهای دیگر این ریسه ها شامل استفاده در فضاهای خارجی، استخرهای شنا و حمام های عمومی است.

انواع ریسه ال ای دی استخری

مزایای استفاده از ریسه LED ضد آب

  • با خیال راحت این ریسه ها داخل استخر و جایی که با آب پوشانده می شود می توانید نصب کنید

این ریسه ها به راحتی می توانند در معرض آب و رطوبت قرار گیرند بدون اینکه خراب شوند یا عملکرد آنها تحت تاثیر قرار بگیرد. این ویژگی ضد آب بودن به کاربران اجازه می‌دهد تا ریسه های ال ای دی را در استخرها، حمام ها و سایر محیط‌های مرطوب نصب کنند.

  • ریسه های ال ای دی را مولتی کالر یا RGB انتخاب کنید و رنگ نور دلخواهتان را داشته باشید

ریسه های ال ای دی ضد آب با تنوع مدل و تنوع رنگی بالایی تولید می شوند. استفاده از ریسه های ال ای دی ضد آب در رنگ‌های مختلف به کاربران اجازه می‌دهد تا جلوه‌ی خاصی به استخر خود ببخشند. این تنوع رنگی همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا استخر خود را با جلوه های نوری و بصری مختلف طراحی کنند.

  • نور اصلی و نور دکوراتیو را از یک منبع دریافت کنید

با استفاده از ریسه ال ای دی استخری این امکان را دارید هم نور اصلی استخر را تامین کنید و هم می توانید با کم و زیاد کردن شدت نوردهی یا تغییر رنگ نورها از نورپردازی دکوراتیو و ایجاد افکت های نوری نیز بهره مند شوید پس نیازی به خرید دو منبع نور جداگانه نیست.

  • ریسه ال ای دی استخری را می توانید در هر جایی نصب کنید

ریسه های ال ای دی ضد آب به راحتی می توانند در اطراف استخر، روی دیوارها، سقف و کف استخر نصب شوند. با استفاده از این ریسه ها می توان افکت های نوری مختلفی را در استخر ایجاد کرد، مانند نور مستقیم یا نور پخش شده در آب استخر.

مزایای استفاده از ریسه ال ای دی استخری

نکات مهم در نصب ریسه واترپروف استخری

1. ابتدا محیط استخر خود را به دست آورید تا بدانید طول نوار ریسه مورد نیازتان چقدر باید باشد. سعی کنید این کار اولیه را با دقت انجام دهید، تا بعدا نیازی به تغییر و تعمیر روشنایی استخر نداشته باشید.

2. منبع تغذیه ریسه را آماده کنید. باید ابتدا استخر را تخلیه کنید. سپس یک محل خشک و دور از آب را برای منبع تغذیه در نظر بگیرید. منبع تغذیه یا ترانس ریسه را در یک جعبه ضد آب بگذارید. حتما منبع تغذیه را بین یک مدار محافظت کننده و قطع کننده خطای زمین یا GFCI قرار دهید. تا اگر جریان آب در جایی که قرار است خشک بماند آمد، ریسه ها خاموش شوند.

3. کنترل کننده های ریسه را وصل کنید. برای این کار باید از کانکتور یا اتصال دهنده CPS استفاده کنید. منبع تغذیه را به کنترل کننده LC4 وصل کنید.

4. نوارهای ریسه را نصب کنید. خروجی کانکتور LC4 را به شکاف LC4 وصل کنید و آن را به نوارهای ریسه متصل نمایید. توجه کنید که محل های اتصال را حتما مهر و موم ضد آب کنید. بعد از طریق کانکتورهایی که از قبل به ریسه های نواری متصل شده اند، باید نوار ها را به هم وصل کنید.

5. نوارهای ریسه ال ای دی را در جای خود محکم کنید. اگر قرار است ریسه زیر لبه های استخر وصل شود، در محل های مورد نیاز از سوراخ هایی استفاده کنید. تا بتوانید ریسه ها را به بدنه استخر وصل کنید.

6. کلید پاور را روشن کنید. سیم متصل شده به منبع تغذیه را به پریز برق وصل کرده و از روشنایی استخر لذت ببرید.

مراحل نصب ریسه ال ای دی ضد آب

چرا باید از ریسه های 12 ولت برای استخر استفاده کرد ؟

  1. این ریسه ها چون ولتاژ پایین تری دارند خطر برق گرفتگی و شوک الکتریکی به افراد کاهش پیدا می کند.
  2. ریسه های ولتاژ پایین معمولا ضد آب ساخته می شوند و رطوبت نمی تواند به داخل آنها نفوذ کند.
  3. این ریسه ها خطر برق گرفتگی را کاهش می دهند . به دلیل ولتاژ پایین تر هزینه های برق مصرفی کمتری را نیز به شما تحمیل می کنند.
  4. ریسه های 12 ولتی قابل اعتمادتر هستند و تعمیر و نگه داری ساده تری دارند.
  5. نقاط برش ریسه های 12 ولتی نسبت به ریسه های 24 ولتی بیشتر است.

قیمت و خرید ریسه ال ای دی استخری

تهیه ریسه های نوری ضد آب استخری می تواند یک هزینه اولیه برای مالکان استخرها باشد.

اما با توجه به مزایای زیادی که این ریسه ها به استخرها می بخشند، این هزینه قابل قبول است. این ریسه ها معمولاً با نصب آسان همراه است و قابلیت تعویض و تغییر رنگ دارند.

همچنین، با توجه به مقاومت آنها در برابر آب و رطوبت، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری نیز دارند. بنابراین، با توجه به استفاده طولانی مدت از ریسه های نوری ضد آب استخری و کاهش هزینه های نگهداری، قیمت آنها به طور کلی قابل قبول است

این محصولات می توانند به استخرها زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشند.

ریسه ال ای دی واتر پروف

معرفی چند نمونه ریسه ال ای دی استخری

  1. ریسه ال ای دی شعاع 12 ولتی
  2. ریسه ال ای دی FEC 5050 ولتاژ 12
  3. ریسه ال ای دی لوپ لایت مدل LB-P6012
  4. ریسه ال ای دی لوپ لایت مدل LB-P12012

برای خرید این محصولات و مشاوره جهت نصب با کارشناسان ما در لایت هوم تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
2 نظرات
قدیمی تر
جدید تر بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
خادمی
خادمی
3 months ago
امتیاز :
     

ریسه های IP65 مقاوم در برابر اینکه مدت طولانی در اب کار کنند نیستند!!! ریسه که داخل استخر کار میشه باید ip68 باشه.

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx