صفحه اصلی آموزش چگونه ریسه ال ای دی را روشن کنیم؟

چگونه ریسه ال ای دی را روشن کنیم؟

توسط محیا محبی
چگونه ریسه ال ای دی را روشن کنیم؟

طریقه روشن کردن انواع ریسه

ریسه های موجود در بازار دارای مدل و تنوع فراوانی هستند و هر کدام به یک طریق و با سوکت های مختلف روشن می شوند. ریسه ها نوعی روشنایی های بلند و باریک هستند و برای تزیینات و نورپردازی فضا کاربرد دارند. ریسه ها انواع مختلفی را دارند که در شرایط و موقعیت های متفاوتی می توان از آن ها استفاده کرد.

مثلا آن ها را در سقف های کاذب، روشن کردن پله ها، لبه باغچه ها و… می توان بهره برد. ریسه ال ای دی در مکان هایی مانند منازل مسکونی، هتل ها، فروشگاه ها و مراکز مذهبی و … استفاده می شود. همچنین از ریسه ها می توان به صورت نر مخفی در محیط استفاده کرد که باعث زیبایی و جذابیت زیادی می شود. این روشنایی ها در شرایط مختلف قابل استفاده اند زیرا دارای انعطاف پذیری بالایی نیز هستند. در این مقاله به روشن کردن تعدادی از پرکاربردترین و رایج ترین این ریسه ها می پردازیم:

ریسه را چگونه روشن کنیم

روش روشن کردن ریسه نواری

ریسه ال ای دی نواری بسیار پر طرفدار بوده و در بازار به راحتی در دسترس است. ریسه نواری اغلب از یک بورد، چیپ های ال ای دی و چسب در پشت بورد برای نصب آن تشکیل شده است. زمانی که آن را روشن می کنیم نور به طور مستقیم رو به جلو انتشار می یابد. این ریسه ال ای دی دارای تنوع رنگ بسیار است و در اکثر مواقع شرکت های سازنده این ریسه را ضد آب عرضه می کنند. البته شایان ذکر است به غیر از قسمت ابتدا و انتها بقیه قسمت ها ضد آب هستند. این ریسه ها به وسیله ی ترانس که یک سر آن به برق شهری و قسمت دیگر آن به ریسه وصل می شود روشن می شوند.

روش بریدن ریسه

طریقه روشن کردن ریسه ال ای دی تخت

ریسه ال ای دی تخت دارای درجه حفاظت نیستند، و در این صورت ضد آب نیز به شمار نمی روند. این مدا ریسه برای روشن شدن نیاز به لحیم کاری دارد و یکم وقت گیر هستند. متاسفانه برای نصب این ریسه ها امکان  استفاده از چسب وجود ندارد و با استفاده از ریل های فلزی و تلقی به وسیله پیچ و رول قابل استفاده هستند.

نصب ریسه

ریسه شلنگی را چگونه به برق وصل کنیم؟

ریسه شلنگی ال ای دی همانطور که از نامش مشخص است. این ریسه در یک شلنگ شفاف قرار دارد. و نور آن از تمام قسمت ها قابل مشاهده است و مثل مدل های قبل دارای قسمت پشت و قسمت روی ریسه نیستند. برای نصب ریسه شلنگی به پین و سوکت نیاز است. این دو وسیله در هنگام خرید، همراه با ریسه به شما داده می شود. پین دارای دو سر است؛ یک سر آن سوزنی و سر دیگر معمولی است. سر سوزنی پین وارد ریسه شلنگی و سر معمولی آن درون سوکت قرار می گیرد. برای شروع کار ابتدا مکان مورد نظر تان را مشخص کنید و طول آن را اندازه گیری نمایید. مسیر نصب ریسه شلنگی را نیز مشخص کنید. برای نصب ریسه شلنگی باید از نگهدارنده های کابل پلاستیکی استفاده شود. این نگهدارنده ها را در فواصل ده تا پانزده سانتی متری بر روی دیوار نصب کنید.

سوکت ریسه

ریسه سوزنی راحترین مدل روشن شدن را به خود اختصاص داده!

ریسه سوزنی ال ای دی یک ریسه تزئینی به شمار می رود و به همین دلیل در بازار با متراژ و اشکال مختلف در دسترس است و اکثرا در انتهای آنه ها سوکت متصل شده است. ولی با این حال در صورت متراژ مشخص و مد نظر خود به راحتی می توانید با ک سر سوکت پریزی معمولی آن را به برق شهری متصل نمایید. ریسه‌های سوزنی تزیینی به شما این امکان را می‌دهند تا هرجایی را به صورت خلاقانه نور پردازی نمایید. ازاضافه نمودن نورهایی با قابلیت تغییر رنگ، تغییر شکل تابش، برای اتاق خواب گرفته تا ایجاد یک محیط مدرن و زیبا در آشپزخانه یا حمام، از انتخاب‌ هایی است که بدون حد و مرز با استفاده از ریسه‌های تزیینی دریافت می‌نمایید.

شما می توانید جهت خرید ریسه های ال ای دی و همچنین جهت اطلاع از قیمت ریسه led به سایت فروشگاه اینترنتی لایت هوم مراجعه فرمایید. در ضمن در صورت مشکل روشن کردن ریسه به ویدئو های آموزشی مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
1 دیدگاه
قدیمی تر
جدید تر بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
atosa
atosa
7 months ago
امتیاز :
     

من رفتم خریدم ولی همه ی رنگا نمیاد با یکم دستکاری ۳ تا رنگ میاد مثلا آبی قرمز بنفش دفعه بعد ابی سبز چیکارش کنم?

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx