صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی همه چیز درباره نورپردازی سقف با لاین نوری

همه چیز درباره نورپردازی سقف با لاین نوری

توسط نجوا ایزدی
همه چیز درباره نورپردازی سقف با لاین نوری

نورپردازی همواره در دکوراسیون داخلی از اهمیت فوق‌العاده‌ ای برخوردار بوده است. از اینرو در این سال ها اشکال مختلفی از نورپردازی ابداع شده و در همین راستا تجهیزات روشنایی متنوعی نیز ساخته شده اند. اینکه نورپرداری خطی در کجای خانه به کار برده شود نیز بسیار مهم است. در این مقاله تلاش می‌ کنیم به بررسی نورپردازی خطی در سقف بپردازیم.

نورپردازی خطی چیست؟

اکنون نورپردازی خطی از تنوع چشمگیری برخوردار است. برای نمونه نورپزداری خطی در انواع توکار، معلق و یا بر روی سطح اجرا می شود.

به طور کلی نور خطی نور سالمی تولید می کند. در واقع نور خطی با استفاده از نوعی چراغ به شکل خطی به وجود می آید. از نور خطی برای روشن کردن یک فضای باریک استفاده می شود. طول این نوع چراغ ها زیاد است و عموما بر روی سقف نصب می شوند.

سالیان طولانی در سیستم نورپردازی نور خطی از لوله های فلورسنت استفاده می شد، اما اکنون چراغ های LED نیز در نورپرداری خطی سقف به کار می رود. اکنون نورپردازی با لاین نوری سقف به دو نوع کلی مستقیم و غیرمستقیم انجام می شود.

نورپردازی جذاب با چراغ لاینر

نورپردازی خطی سقف چه مزایایی دارد؟

به طور کلی نورپردازی خطی بر روی سقف دارای مزایایی است که استفاده از این نوع نورپردازی را در میان کاربران به محبوبیت رسانده است. برای نمونه میزان انعطاف پذیزی نورپردازی خطی که این امکان را فراهم می کند تا چراغ خطی را در هر نوع سقفی به کار ببرید؛ سقف کاذب، سقف معلق و یا شبکه‌ای.

مزیت دوم این نورپردازی خطی سقف عملکرد بسیار خوب این نوع نورپردازی است. چراغ های خطی عملکرد بسیار ویژه ای دارند.در واقع چراغ های LED خطی که جهت دار هستند می توانند نیاز به بازتابنده ها و پخش کننده ها را که عموما نور را به دام می اندازند کاهش بدهند.

زیبایی منحصربفرد چراغ های خطی نیز دیگر مزیت این نوع چراغ ها بشمار می رود. در واقع نور خطی قابلیت اجرای طرح های متنوع و بسیار زیبای نورپردازی سقفی را فراهم می کند.

مثلا طرح های سفارشی مانند چراغ های بلند خطی با نورهای مستقیم یا غیرمستقیم و رنگ های سفارشی که می توانند در زیباتر شدن محیط نقش بسیار موثری داشته باشند. همچنین چراغ هاب خطی از نظر قیمت نیز در مقایسه با تجهیزات دیگر انواع نورپردازی سقفی، مقرون به صرفه هستند.

مزایای استفاده از لاین نوری

انواع نورپردازی خطی سقف مکان ها

نورپردازی خطی سقف آشپزخانه از جمله زیباترین انواع نورپردازی به شمار می رود. نورپردازی خطی سقف در آشپزخانه به کمک چراغ های باریک در اندازه های طولی متنوع و به شکل خطی در سقف به کار برده می شود.

اصولا نورپردازی خطی به دو صورت توکار و روکار انجام می شود که در ادامه هر کدام را جداگانه شرح خواهیم داد.

نورپردازی خطی آویز سقف

چراغ های خطی آویز مانند دیگر انواع چراغ های سقفی و آویز به راحتی در فضاهای مختلف استفاده می شوند. این چراغ ها معمولا با توجه به اندازه طولی که دارند با تعداد مشخصی کابل آویز نصب می شوند.

در انتخاب نوع چراغ خطی باید به هماهنگی آن با سایر المان های محیط و البته مرحله ای از ساخت که قرار است این چراغ ها را نصب نماییم، توجه بشود تا بهترین نورپردازی خطی را اجرا کرده باشیم.

چراغ خطی آویز سقفی

نورپرداری خطی توکار سقفی

نوپردازی خطی توکار معمولا برای فضاهایی به کار برده می شود که دارای طراحی مینیمال و بسیار ساده هستند. در واقع نورخطی توکار مناسب با این نوع طراحی دکوراسیون است.

چراغ های متنوع از نظر طولی که در نورپردازی خطی استفاده می شود لبه هایی رو به بیرون دارد و در شکاف سقف کاذب نصب می گردد.

نورپردازی خطی توکار فضای بسیار شیکی ایجاد می کند که معمولا از نظر المان های دکوراتیو بسیار خلوت است. شما می توانید طراحی های مدرن متنوعی را در نورپردازی با لاین نوری توکار بر روی سقف کاذب پیاده کنید.

از نظر تنوع رنگی نیز نورپردازی خطی توکار طیف بسیار گسترده ای دارد و عموما ترکیب دو رنگ نوری در سقف به کار می رود.

چراغ لاینر توکار سقفی

نورپردازی خطی روکار سقف

نورپردازی خطی روکار عمده تفاوتی که با نوع توکار دارد در شیوه کارگذاشتن چراغ های خطی بر روی سقف است. همانطور که از نام نورپردازی ر‌وکار بر می آید، شیوه‌ نصب چراغ ها و شکل آنها متفاوت از نوع توکار می باشد.

چراغ های خطی روکار قسمتی تحت عنوان کناره دارند که به کمک آن بر روی سقف نصب می شوند.

با این وصف برای نصب چراغ خطی روکار نیازی به وجود سقف کاذب وجود ندارد. بنابراین از آنجا که نورپردازی خطی روکار نیازی به سقف کاذب ندارد، به راحتی می توان چراغ های خطی روکار را به عنوان یک عنصر دکوراتیو در سقف خانه ها نصب نمود. به ویژه از چراغ های خطی روکار در نورپردازی سقف اتاق خواب خانه ها استفاده می شود.

لاین نوری روکار سقفی

کلام پایانی

چراغ ‌های خطی در سال‌ های اخیر به دلیل دکوراتیو بودن و زیبایی منحصر به فرد خود و البته تنوع بالایی که دارند، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته اند و امروزه در بسیاری از معماری ‌های مدرن و کلاسیک به چشم می‌خورند. بنابراین شما نیز می‌‌توانید با یک ایده خلاقانه، این چراغ ‌های زیبا را در محیط زندگی، کار و… پیاده ‌سازی کرده و حال و هوایی جدید را برای آن به ارمغان بیاورید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx