صفحه اصلی خانه هوشمند آینده امنیت خانه، 11 روش جدید که شما باید بدانید

آینده امنیت خانه، 11 روش جدید که شما باید بدانید

توسط نجوا ایزدی
ترندهای خانه هوشمند

تامین امنیت خانه با 11 روش ترند و نوین

با گذر زمان، علاقمندی مالکان و اجاره‌ نشینان به ارتقاء امنیت خانه و انعطاف بیشتر در استفاده از فناوری‌ های پیشرفته رو به افزایش است.
شرکت‌ های امنیت خانه امروزه از فناوری‌ های هوشمند و راه‌ حل‌ های نوآورانه برای تأمین امنیت خانه استفاده می‌ کنند.

اکنون تجهیزات هوشمند مانند ترموستات‌ های هوشمند، دوربین‌ های هوشمند، لامپ‌ های هوشمند، آیفون های تصویری، درب بازکن‌ های هوشمند و قفل‌ های هوشمند جزو محبوب‌ ترین ابزارها و راهکارهای امنیت خانه به شمار می‌ روند.

در ادامه از روش‌ های نوین امنیت خانه که به آنها اعتماد داریم. و بر آینده صنعت امنیت خانه تأثیرگذارند، باخبر خواهیم شد.

جدیدترین ترندهای خانه‌ هوشمند

ظهور خانه‌ های هوشمند به معنای افزایش گزینه‌ های امنیتی در خانه است. هر کسی که می‌ خواهد در محیطی امن و آرام باشد، دستگاه‌ های امنیتی هوشمند می‌ توانند در ایجاد این احساس به او کمک کنند.

این دستگاه‌ ها به شما هشدار می دهند. تا هنگامی که فردی وارد خانه می شود، از طریق سنسورها یا دوربین‌ های هوشمند نظارتش کنید یا زندگی را با استفاده از لوازم آشپزخانه هوشمند، ساده تر و جذاب تر نمایید.

طبق گزارش‌‌های Parks Associate حدود ۲۵ درصد از خانوارها قصد دارند در شش ماه آینده یک دستگاه هوشمند بخرند. 1/3 از این افراد خواهان خرید لامپ هوشمند، دوشاخه هوشمند و یا ترموستات هوشمند هستند‌.

با ورود به سال 2022، ما همچنان شاهد افزایش امنیت خانه ها با استفاده از سیستم های اتوماسیون خانگی خواهیم بود.

همچنین پیش‌بینی می شود که دستگاه‌های امنیتی خانه ها تنوع بیشتری پیدا کنند. با ویژگی‌ های خانه هوشمند ادغام گردند و محصولات متنوعی از لوازم خانگی هوشمند در بازار عرضه خواهند شد.

ترندهای خانه هوشمند

ادغام تجهیزات خانه هوشمند

سیستم Coldwell Banker خانه هوشمند را خانه ای با حداقل سه دستگاه هوشمند تشکیل می دهد. حداقل یکی از آنها باید یک دستگاه امنیتی هوشمند و یکی دیگر دستگاه آب و هوای هوشمند باشد. اما کمی فراتر از آن توصیه می‌ کنیم که از دستگاه هوشمندی استفاده کنید که هوای خانه شما را در هنگام آتش سوزی و نشر مونوکسید کربن کنترل می‌ کند.

خانه هوشمند همچنین به شما کمک می کند دستگاه ها و سیستم امنیتی خود را از راه دور کنترل و نظارت کنید. مزایای یک خانه هوشمند یکپارچه و سیستم امنیتی بسیار متنوع و پرشمار است. در ادامه چند روش محبوب و کاربردی را برای ادغام خانه هوشمند مرور می کنیم.

ادغام آیفون و قفل هوشمند

آیفون تصویری و قفل هوشمند را می توان با هم ادغام نمود و برای کارهای مختلف استفاده کرد. در واقع قفل هوشمند را می توان به آیفون تصویری متصل کرد تا به افزایش نظارت و امنیت کمک کند.

قفل هوشمند

کاربرد چراغ هوشمند در کمدها

چراغ‌ های هوشمند را در کمدها، راهروها یا حمام استفاده کنید و آنها را با حسگرهای هوشمند ادغام کنید تا زمانی که شخصی روبروی سنسور قرار می گیرد، فضا اتوماتیک روشن شود.

چراغ هوشمند در کمد

ادغام ترموستات با حسگرهای هوشمند

ترموستات را با حسگر پارکینگ هوشمند و آشکارساز هوشمند CO ترکیب کنید. هنگامی که سطوح بالای مونوکسید کربن احساس شود، درب پارکینگ به طور خودکار باز می شود و آشکارساز CO برای شما هشدار ارسال می کند.

ترموستات هوشمند

سیستم های امنیتی خانه هوشمند DIY

مردم اصولا جذب قیمت‌ های پایین و امکان راه‌اندازی ساده یک سیستم امنیتی خانگی با تکنولوژی روز می شوند. سیستم DIY مخفف عبارت DO IT YOURSELF می باشد یعنی سیستم خانه هوشمندی که از ساده ترین اجزا تشکیل شده است.

یکی از گزارش های Parks Associate افزایش 15 درصدی را در امنیت خانه هوشمند با سیستم DIY از سال 2018 تا 2020 نشان می‌ دهد، با پیش‌بینی‌ هایی که نشان می‌ دهد این تعداد همچنان رو به افزایش است.

بهترین سیستم های امنیتی خانه DIY کدامند؟

بهترین سیستم DIY سیستمی است که برای نیازهای خاص شما طراحی شده باشد. در نظر بگیرید که می‌ خواهید سیستم DIY برای شما چه کاربردی داشته باشد و می‌خواهید چه میزان سرمایه‌ گذاری نظارتی داشته باشید.

نکته مهمی که در مورد سیستم امنیت خانه DIY باید به آن توجه کرد این است که به احتمال زیاد کاربرد مجبور خواهد شد برای همه چیز از قبل هزینه کند، که ممکن است برای برخی افراد کار دشواری باشد.

سیستم خانه هوشمند ساده

سنسورهای هوشمندتر

حسگرها فوق العاده انعطاف پذیر هستند و حتی می توان آنها را ستون فقرات یک سیستم امنیتی در نظر گرفت. برای مثال فرض کنید دوربین‌ های فضای باز و داخلی شما از حسگرهای حرکتی برای راه‌ اندازی اعلان به پلیس گرفته تا روشن کردن چراغ‌ ها یا زنگ هشدار بهره می برند.

بسیاری از سنسورهای موجود در بازار حجیم هستند یا برای یک هدف خاص ساخته شده اند. حسگرهای پیشرفته تر کارهای زیادی انجام می دهند. با سیستم امنیتی خانه هوشمند یا حتی بلندگوهای نصب شده در خانه در یک مدار قرار می گیرند تا به خانه شما خدمات بهتری ارائه دهند. حرکت، نشت و موارد دیگر را تشخیص دهند و شما را نسبت به هر چیز غیرعادی آگاه کنند.

سنسور در و پنجره

اگر پنجره یا دری را باز بگذارید یا در طول شب باز شود، حسگرهای پنجره و در به شما هشدار می دهند.

از این حسگرها در یخچالی استفاده کنید که بچه‌ها به‌طور تصادفی آن را باز می‌گذارند. یا از آن‌ها برای نظارت بر افرادی که سعی می‌ کنند به وسایل شما در گاوصندوق دسترسی پیدا کنند، استفاده کنید.

سنسور در و پنجره

سنسور تشخیص سیل

سنسورهای ویژه سیل نیز می توانند نشت آب را زود تشخیص دهند. آسیب ناشی از ترکیدگی لوله ها یا سیل را به حداقل برسانند.

سنسور تشخیص سیل

سنسور شکستن شیشه

حسگرهای شکستن شیشه، حضور سارقی که احتمالا به خانه شما وارد می شود را اعلام خواهند کرد.

سنسور تشخیص حرکت

بهترین حسگرهای حرکتی می توانند تفاوت بین حیوانات خانگی شما و شخصی را که وقتی کسی در خانه نیست وارد اتاق می شود تشخیص دهند.

آیا می‌ دانستید که بیش از 30 درصد سرقت‌ های منزل زمانی اتفاق می‌افتد که یک سارق مستقیماً از در یا پنجره باز وارد خانه شما می‌شود؟

با این وصف، افزودن یک حسگر به این مناطق حیاتی به شما امکان می‌ دهد در صورتی که شخصی از این طریق وارد خانه شما شود. هشدار دریافت کنید.

سنسور شکستن شیشه و سنسور حرکتی

قفل های هوشمند

با یک قفل هوشمند، دیگر نیازی به دادن کلید خانه خود به پرستار کودک، نگهبان حیوانات خانگی یا نظافتچی نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قفل خانه را از راه دور باز کنید یا قفل کنید. بسیاری از قفل‌ های هوشمند همچنین به شما این امکان را می‌ دهند. که به افراد مختلف یک کد دسترسی منحصربفرد بدهید. تا چند بار یا فقط در روزهای خاصی از آن استفاده کنند.

قفل‌ های هوشمند گستره جهانی دارند و اندازه بازار آن در حدود 1.38 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین پیش‌بینی می‌ شود که به دلیل خانه‌ های هوشمند و ادغام فناوری هوش مصنوعی، از سال 2021 تا 2028، 21.4 درصد رشد کند.

قفل‌ های هوشمند برای ادغام با سایر دستگاه‌ های خانه هوشمند، به‌ ویژه دستیارهای کنترل‌ شده صوتی، دوربین‌ های فضای باز یا آیفون های تصویری عالی هستند.

قفل های هوشمند

آیفون تصویری هوشمند

انتظار می‌ رود که آیفون های تصویری تا سال 2025 به 2.83 میلیارد دلار برسد و یکی از محبوب‌ ترین دستگاه‌ های هوشمند باقی بماند. همانطور که آیفون های تصویری مقرون به صرفه تر آسان نصب تر می شوند، محبوبیت آنها همچنان افزایش می یابد.

ویژگی های آیفون های تصویری هوشمند

  • فناوری مادون قرمز دوربین های آیفون تصویری به شما این امکان را می دهد که فضاهای باز را حتی زمانی که هوا تاریک است ببینید.
  • صدای دو طرفه آیفون های تصویری سبب می‌ شود حتی اگر در خانه نباشید، به راحتی با هر کسی در جلوی درب صحبت کنید.
  • بسته شما تحویل داده شد؟ یک آیفون تصویری مراقبت از بسته ها را آسان می کند.
  • اگر دزدی بسته پستی رخ دهد، مدرک ویدیویی خواهید داشت که می توانید آن را به مقامات تحویل دهید.

سیستم های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جنبه مهمی از امنیت خانه هوشمند است. پیش بینی می شود که به زودی شخصی سازی محصول از طریق راه حل های امنیتی تعاملی را گسترش دهد.

در حال حاضر از هوش مصنوعی در بسیاری از برنامه‌ های امنیتی خانه استفاده می‌ کنیم. به‌ ویژه زمانی که ویدیو در میان باشد. تشخیص چهره یا صدا در گوشی‌ های هوشمند ما چهره‌ های مختلف را از یکدیگر متمایز می‌ کند. سپس اگر بازدیدکننده خاصی در درب منزل باشد، اعلان ارسال می‌ کند. دوربین های پیشرفته حتی می توانند اعضای خانواده یا دوستان شما را از یکدیگر مشخص کنند. نمونه های هوشمند سازی در خانه ها :

اسپیکر هوشمند

اسپیکر هوشمند

لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند

دوربین های سولار

دوربین مدار بسته سولار

سخن نهایی

با توجه به پیشرفت فناوری و افزایش نیازهای امنیتی. تأمین امنیت خانه امری اساسی و حیاتی برای مالکان و اجاره‌ نشینان است. استفاده از راه‌ حل‌های هوشمند و نوآورانه، امکان ایجاد یک محیط امن و انعطاف‌ پذیر را فراهم می‌ کند.

بهره‌گیری از این فناوری‌ ها، می‌توان به دوربین‌ های مداربسته، سیستم‌ های امنیتی هوشمند، قفل‌ های الکترونیکی و دیگر راهکارهای پیشرفته روی آورد. این اقدامات نه تنها امنیت را تضمین می‌ کنند بلکه راحتی و اطمینان بیشتری را برای ساکنان فراهم می‌ آورند.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx