صفحه اصلی خانه هوشمند کودکان هوشیار، اتاق‌های هوشمند

کودکان هوشیار، اتاق‌های هوشمند

توسط نجوا ایزدی
اتاق کودک هوشمند

اتاق خواب هوشمند برای کودکان

حتما در برخورد با کودکان نسل جدید به تفاوت هوشمندی آنها با نسل ‌های قبل اعتراف کرده اید. جدا از ژنتیک، برخورد نسل‌های جدید با تکنولوژی و گردش آزاد اطلاعات به رشد توانمندی‌ های آنها یاری رسانده است. این سال است که کودک هوشیار نسل جدید طالب فضای هوشمند نیز خواهد بود.
سیستم اتاق هوشمند کودکان در میان تمام تجهیزات یک خانه هوشمند از جذاب‌ترین‌ها و حتی شاید بتوان گفت پرطرفدارترین آن‌ها است. این سیستم به ویژه برای خانواده‌هایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند بسیار کاربردی خواهد بود. در ادامه کمی بیشتر با جزییات این نوع تجهیزات ساختمانی هوشمند آشنا خواهید شد.

اتاق هوشمند کودک و قابلیت های آن

سال‌ های اول بچه‌ داری معمولا برای والدین سال‌های شیرین و در عین حال سختی است به ویژه اگر والدین جوان‌تر باشند و در روزگار ما دچار گرفتاری‌ های فراوان در بیرون از خانه. با این وصف وجود یک دستیار مجازی همه ‌کاره می‌تواند بسیار یاری‌گر و پر از کارایی باشد. این دستیار مجازی در خانه ‌های هوشمند به یاری والدین می‌آیند و این درست مثل برآورده شدن یک رویای دور و دراز است.

یک اتاق هوشمند کودک در واقع اتاقی است مجهز به دوربین‌های کنترل که تحت یک شبکه فعالیت می‌کنند. از طرف دیگر وضعیت دمای اتاق نیز با استفاده از سنسورهای مربوطه کنترل و تنطیم می‌گردد. این ها قسمتی از تجهیزاتی است که در اتاق هوشمند کودکان وجود دارد و می‌تواند آسایش و امنیت خوبی را برای کودک و در عین حال والدین فراهم آورد.

اتاق کودک هوشمند

سیستم مانیتورینگ در اتاق هوشمند کودک

دوربین‌های مدار بسته در یک اتاق هوشمند این امکان را دارند که از طریق مانیتورهای مجهز به وای ‌فای تصاویر زنده‌ای را از کودک به سمع و نظر والدین برسانند. این سناریو می ‌تواند بسیار جذاب و در عین حال بسیار کاربردی باشد. از آن‌جا که این سیستم‌ ها بر روی گوشی ‌ها و تبلت‌ ها نیز قابل اجرا هستند، بنابراین از این طریق والدین می‌توانند حتی در مواقع ضروری که در خانه نیستند، بر وضعیت کودک خود به راحتی و به صورت زنده نظارت داشته باشند.

سیستم امنیتی اتاق هوشمند کودک

امنیت کودک با اهمیت ‌ترین مسئله برای والدینی است که در حال ساختن اتاقی هوشمند برای فرزندشان هستند. برای این منظور سنسورهای امنیتی معمولا بر روی درب‌ و پنجره‌ها نصب می‌گردند تا در هنگام نبود والدین در منزل هر گونه عبور و مرور را به اطلاع آن‌ها برسانند و از این طریق نگرانی همیشگی والدین برای خروج فرزندشان از ساختمان در عدم حضورشان را به طور کامل برکنار سازند.

کنترل سرمایش و گرمایش اتاق هوشمند کودک

کنترل دمای اتاق کودک نیز یکی دیگر از دغدغه های والدین است. در ساختمان‌های هوشمند معمولا یک ترموستات وظیفه کنترل دمای ساختمان و همچنین کنترل دمای اتاق کودک را بر عهده دارد. نوزاد از بدن نحیف و دارای مقاومت اندکی برخوردار است بنابراین این ترموستات‌ها نقشی حیاتی در یک اتاق هوشمند بازی می‌کنند و همواره دمای اتاق را بر اساس دمای از پیش برنامه‌ریزی شده تنطیم و کنترل می‌نمایند.

اتاق هوشمند قصه ‌گو با قابلیت پخش صدا

یکی از جذاب‌ترین امکانات اتاق‌های کودک هوشمند قابلیت پخش صدا بر طبق برنامه‌ ای از پیش تعیین شده است. یک سناریوی بسیار مفید که می‌تواند تاثیراتی ماندگار در روحیه کودک شما داشته باشد. در این سیستم والدین می‌توانند با تجهیز اتاق کودک به بلندگو این امکان را فراهم آورند که از طریق نرم ‌افزاری هوشمند که به راحتی بر روی گوشی ‌های موبایل هم قابل نصب است موزیک مورد نظر و یا هر گونه فایل صوتی دیگری را برای فرزندشان پخش نمایند.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx