صفحه اصلی آموزشآموزش سیم و کابل در 5 دقیقه تفاوت سینی و نردبان کابل را بدانید

در 5 دقیقه تفاوت سینی و نردبان کابل را بدانید

توسط نجوا ایزدی
تفاوت سینی کابل و نردبان کابل

تفاوت سینی کابل و نردبان کابل

سینی کابل پلی است که امکان انتقال ایمن سیم ها را از طریق دهانه های آزاد فراهم می کند. از سیم و کابل در برابر گرم شدن و آتش سوزی محافظت می کند. این یک سیستم مدیریت کابل است، که در اندازه ها و سبک های مختلفی تولید می شود. سینی کابل کار ورود یا خروج سیم های جدید یا موجود محل را آسان می کند.

انواع مختلفی از سینی کابل از جمله نردبان، گالوانیزه، پی وی سی، فولاد ضد زنگ و غیره در بازار موجود است. قبل از انتخاب هر یک از آن ها ، پیکربندی های آن را که، شما را به مسیر درست هدایت می کند مد نظر داشته باشید.

وظیفه سینی کابل و نردبان کابل چیست؟

سیم و کابل هنگام رها شدن بسیار خطرناک است. سیم خالی باعث آسیب به محل کار یا حتی زندگی خودتان می شود. در بسیاری از صنایع سیم و کابل بهم ریخته است. یافتن یک راه حل قابل اعتماد برای مدیریت آن ها سخت ترین کار به ویژه هنگامی که از امنیت بالایی برخوردار نباشند. راه حل های زیادی وجود دارد که به شما اطمینان می دهد، سیم ها را در صنعت خود به طور موثر مدیریت می شود.

اما انتخاب بهترین روش نگهداری از  نگرانی ما برای چنین اهدافی، سینی های کابل مطمئن ترین راه حل هستند. این برای مدیریت سیمها و کابلهای سنگین طراحی شده است.

سینی و نردبان کابل به سرعت به عنوان یکی از گزینه های مطمئن و قابل اطمینان برای پشتیبانی از سیم و کابل، ارزش خود را ثابت کردند.

این یک راه حل مقرون به صرفه است که بار مدیریت سیم و کابل را از بین می برد. حتی به دلیل طراحی کاربر پسند، آسیب دیدگی آن ها را به حداقل می رساند.

علاوه بر این، انتخاب سینی کابل به عنوان یک روش صرفه جویی در وقت نیز شناخته شده است. زیرا به راحتی می توانید آن را نصب کنید و به سرعت سیم و کابل را نظم دهید.

بیشتر بخش های تجاری و صنعتی از سینی و نردبان کابل به عنوان جایگزینی مناسب برای کابل کشی برای سیستم تجاری استفاده می کنند.

سینی کابل

حال تفاوت سینی کابل با نردبان کابل چیست؟

با وجود طیف وسیعی از راه حل های پشتیبانی! ممکن است دشوار باشد که بدانید کدام گزینه برای برنامه شما مناسب است.

وقتی صحبت از نردبان کابل و سینی کابل می شود ، چند تمایز اساسی وجود دارد که باید انتخاب شما را آسان تر کند. برای یافتن تناسب مناسب این راهنمای کوتاه را بخوانید.

نردبان کابل

به طور کلی، نردبان های کابل برای پشتیبانی از کابل کشی با حجم زیاد یا سنگین ترجیح داده می شوند. به خصوص اگر دهانه های طولانی بین پشتیبانی وجود داشته باشد. طراحی ساده متشکل از ریل های جانبی با پله های متصل شده. رینگ ها سوراخ دار هستند، که باعث می شود بتوانید اتصالات کابل یا برش کابل را مستقیماً روی نردبان ببندید.

نردبان کابل می تواند کابل های سنگین، بسته های کابل و لوله ها را پشتیبانی کند. کابل ها می توانند در هر نقطه از دهانه وارد و خارج شوند. نردبان جریان هوای آزاد را فراهم می کند که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کابل ها ضروری است. حداقل تجمع آب ، رطوبت یا گرد و غبار را دارا می باشد. کابل ها در معرض دید قرار دارند و به راحتی در دسترس هستند. در اکثر موارد نردبان کابل انتخاب ترجیحی است. سینی های کابل در مواردی که زیبایی و تداخل رادیویی، الکترومغناطیسی مورد توجه قرار گیرند، مناسب تر هستند.

نردبان کابل

سینی کابل

از سینی های کابل به طور معمول برای پشتیبانی از کابل های سبک وزن ، علاوه بر ابزار دقیق و لوله استفاده می شود. سینی کابل دارای اتصالات مانند آرنج ، قطعات سه راهی ، قطعات ضربدری و …دارند.

این راه حل ها به حداقل فضای نیاز دارند. با این اتصالات به راحتی امکان استفاده از سینی کابل در هر فضایی میسر است. سینی کابل اکثرا از یک ورق فلز تشکیل شده است.

بسیاری از سینی های کابل دارای الگوهای شکاف هستند. این امر موقعیت مکانی تجهیزات و بستن اتصالات کابل و سایر اتصالات مانند گیره های لوله را آسان می کند.

سینی های کابل همچنین برای محافظت از کابل کشی و لوله های حساس مفید هستند. شما همراهان گرامی می توانید جهت مشاهده انواع سینی کابل و اطلاع از قیمت نردبان سیم و کابل به سایت لایت هوم مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx