صفحه اصلی اخبار و مقالات 5 ویژگی جذاب دوربین داهوا که آن را متفاوت می سازد

5 ویژگی جذاب دوربین داهوا که آن را متفاوت می سازد

توسط مسلم زمانی
پنج ویژگی جذاب دوربین داهوا

داهوا چند سالی می شود که در ایران جایگاه خاصی برای خود پیدا کرده و با اینکه سود فروش دوربین داهوا به علت واردات گسترده و رقابت زیاد به شدت پایین آمده اما فروشندگان و نصابهای دوربین های مدار بسته به علت کیفیت مناسب محصولات دوربین مدار بسته داهوا نمی توانند به راحتی آن بگذرند و ترجیح می دهند با سود کم فروش این محصول کنار بیایند. سوالی که همواره ذهن ها را مشغول کرده است این است علت محبوبیت بالای داهوا در ایران چیست و چه موارد است که داهوا را برای خرید انقدر جذاب نمود است؟ پس در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم و آنها را به صورت کامل شرح می دهیم.

  • اول کیفیت بعد قیمت

درست است دوربین داهوا ساخت چین است اما اگر محصولاتش کیفیت نداشت در بازار آزاد جهانی دومین برند پر فروش جهان نمی شد. این شرکت در هر رده قیمت ابتدا کیفیت را در نظر گرفته و سپس آن را قیمت گذاری نموده است. حتی سری کوپر داهوا که مدل های اقتصادی این برند است نیز آنقدر از لحاظ کیفیتی مطلوب بوده که در ایران به صورت گسترده استفاده شده و حتی بعد از چندین سال کارکرد نیز افت کیفیت و مشکلی نداشته است.

دوربین داهوا با قابلیت زوم بالا

  • آخرین سیستم فشرده سازی تصویر

شاید واژه فشرده سازی تصویر خیلی ویژگی خاصی به نظر نیایید. اما به نظر ما یکی از ویژگی هایی است که باعث صرفه جویی بالایی در هزینه خرید خواهد شد. بسیاری از دستگاه های XVR و NVR داهوا از فرمت فشرده سازی H.265+ بهره می برند و این باعث می شود که شما به فضای کمتری برای ذخیره سازی تصویر نیاز داشته باشید. یعنی اگر به صورت عادی برای ذخیره یک ماه تصویر بی وقفه برای چهار دوربین به 4 ترابایت فضا نیاز باشد در دستگاه های داهوا به کمتر از دو ترابایت فضا نیاز است که کمتر از نصف مقداری است که در دستگاه های معمولی مورد نیاز است.

  • دید در شب قدرتمند

داهوا آنقدر دید در شب دوربین های خود را توسعه داده که حتی ارزان ترین محصول این شرکت نیز در شب قادر است تصاویر مطلوبی را تهیه کند. در سوی دیگر با معرفی محصولات استارلایت دوربین های داهوا قادر اند حتی در زمانی که کمترین نوری در محیط باشد نیز قادر است تصاویر رنگی را دریافت کند. گشودگی دیافراگم بالا، ال ای دی های IR با کیفیت و قوی و استفاده از تکنولوژی های بروز فیلمبرداری در شب موارد است که داهوا روی آنها کار کرده تا مطلب ترین تصویر ممکن در شب دریافت شود. یکپارچگی دوربین و دستگاه های ضبط کننده داهوا کاربر را قادر می سازد که از طریق دستگاه معین کند دوربینی به طور اتوماتیک دید در شب اش روشن شود و یا خود از طریق دستگاه آن را روشن و خاموش کند که بسیار کارا برای اماکنی است که نور کمی دارند اما آنقدر کم نیست که نیاز به روشن کردن دید در شب باشد.

دوربین مدار بسته داهوا با قابلیت دید در شب

  • راه اندازی اصولی و حرفه ای

اگر تا کنون با دستگاه های به اصطلاح نو نیم کارکرده باشید و بعد از آن از محصولات دوربین مدار بسته داهوا استفاده کنید شاید راه اندازی اولیه آن کمی برایتان عجیب باشد. راه اندازی اولیه دی وی آر های داهوا خیلی به راه اندازی گوشی موبایل شباهت دارد که برای بالا آمدن دستگاه نیاز باشد چندین تنظیم اولیه و تنظیمات امنیتی اعم از گذاشتن پسورد و وارد کردن ایمیل لازم باشد. این مراحل در نهایت به اصولی راه اندازی شدن دستگاه و امن بودن رمزها و روش های درست بازیابی رمز کمک میکند و کاربر احساس بهتری از کار با دستگاه های داهوا خواهد داشت.

  • استفاده از هوش مصنوعی

 چند سالی است که داهوا پا را فراتر گذاشته و روی هوش مصنوعی در محصولات خود کار میکند. شاید سوال پیش بیاید هوش مصنوعی برای دوربین مدار بسته چه کارایی ای می تواند داشته باشد. جواب اینجاست که هوش مصنوعی می تواند درک بهتری به دوربین در جهت دریافت تصویر محیط بدهد و لازم نیست که 24 ساعته تصاویر را ضبط کند که شاید اتفاقی رخ دهد یا خیر. 

ما قبلا قابلیت تشخیص حرکت را در تمامی دستگاه های ضبط کننده دیجیتال داشته بودیم اما مشکل عدم تشخیص سوژه درست همیشه باعث دردسر بود تا جایی که خیلی ها از سیستم ضبط 24 ساعته استفاده میکرند. اما هوش مصنوعی محصولات داهوا را قادر می سازد فرق بین یک انسان، خودرو، حیوان و حتی پرنده را تشخیص دهد و بتوان تفکیک کرد در چه شرایطی دوربین شروع به ضبط کند. 

محدوده تعیین نمودن برای تحریک و ضبط تصویر قبلا وجود داشت اما اکنون آنقدر قدرتمند شده که حتی با تغییر جای نصب دوربین سیستم جایگاه قبلی را با مکان جدید تطبیق داده و در صورت تشخیص، محدوده قبلی را همچنان محافظت شده باقی می گذارد. همه اینها به لطف هوش مصنوعی است که امکان پذیر شده است

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx