صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار تهویه و هواکش مقایسه پنکه سیماران و پارس خزر

مقایسه پنکه سیماران و پارس خزر

توسط محیا محبی
مقایسه پنکه سیماران و پارس خزر

مقایسه تخصصی دو مدل پنکه ایستاده SSF-4032 سیماران و FSR-ADO پارس خزر

یکی از اصلی ترین نشانه های زیستن در زمانه امروز، بهره مندی از تکنولوژی، در غالب انواع و اقسام فن آوری ها و در راستای آسایش و ارتقای کیفیت زندگی ماست. به عنوان مثالی ساده، ما برای داشتن تهویه مطبوع در محیط اطراف مان به ویژه در فصول گرم تر سال و در اماکن سر بسته، مدت هاست از پنکه ها به عنوان خنک کننده و تهویه ای مورد استفاده قرار می گیرند. تولید کننده ها و برند های بسیاری، از مدت های مدید یا بعضا تازه وارد در صنف مشغول به تولید و ارائه انواع پنکه از جمله سقفی، دیواری، پنکه آب پاش، زمینی و غیره می باشند. ما نیز در متن پیش رو قصد داریم به معرفی، بررسی تک به تک و مقایسه ای دو پنکه با کیفیت تولید داخل موجود در بازار کشور؛ یعنی پنکه ایستاده SSF-4032 سیماران و پنکه ایستاده FSR-ADO پارس خزر بپردازیم و شباهت ها و تفاوت های این دو محصول در یک رنج قیمت پنکه بپردازیم. همراه ما باشید:

طراحی و مشخصات ظاهری پنکه پارس خزر و سیماران

بر اساس جدید ترین همه پرسی ها در راستای پیشبرد بازاریابی نوین، برندینگ و مارکتینگ؛ بیشتر خریداران کالا های الکترونیکی مدرن مانند پنکه های خانگی، هنگام اقدام به انتخاب به خرید کالایی از این دست، پیش از هر چیز مبنی و اصل تصمیم گیری را بر پسندیدن دستگاه به لحاظ ظاهری و حداقل تطابق آن با فاکتور های ظاهری محلی مکه آن را برای آنجا تعبیه دیده اند می گذارند، و سپس به مسائل دیگر که شاید مهم تر هم باشند می پردازند. دو پنکه زمینی SSF-4032 سیماران و FSR-ADO پارس خزر شاید در یک نگاه کلی شباهت های زیادی به هم داشته باشند. پنکه پارس خزر صرفا در قیمت پایه و قسمت دکمه و کنترل بدنه کمی با انحنا طراحی شده و نوعی حس آیرودینامیک القا می کند، در حالی که پنکه سیماران صاف تر می نماید، به جز این هر دو تقریبا هم شکل و استایل هستند، ضمن اینکه هر دو پنکه از شکل زمینی یا ایستاده هستند، هر دو پنج پره هستند و هر دو دستگاه، امکان انتخاب رنگ سفید یا مشکی می باشند.

مقایسه پنکه سیماران و پارس خزر

در قسمت فوقانی که پرّه ها وجود دارند، شباهت همچنان بسیار زیاد، فقط قسمت برند در مرکز پارس خزر همانند کل دستگاه، از رنگ مشکی در دستگاه مشکی رنگ و رنگ سفید در مدل سفید رنگ انتخاب کرده که این قسمت پنکه ی سیماران، رنگ مخالف را برگزیده. در قسمت مرکزی بدنه که دکمه ها و کنترل کننده ی دو پنکه اما، شاید بیشترین تفاوت ظاهری را بتوان دید، جایی که پنکه پارس خزر از دکمه های مکانیکی ساده و چراغ کار را برای مصرف کننده راحت گذاشته است، اما در پنکه SSF-4032 سیماران شاهد نوآوری و استفاده از پنل دیجیتال هستیم که هم شکیل تر و هم البته گران تر تمام می شود، پایین تر از این قسمت، جک و قیمت تغییر ارتفاع را می بینیم که در هر دو هم از این سیستم البته ابتدایی در پنکه ها بهره مند هستند. برگ برنده پنکه سیماران به نسبت FSR-ADO پارس خزر این است که می توان SSF-4032 سیماران را امکان نصب بر دیوار، حالت کوتاه رومیزی و ایستاده دارد که مدل پارس خزر تنها حالت کوتاه رو میزی و بلند ایستاده را امکان پذیر کرده است.

 خصوصیات فنی و ویژگی ها

پس از بررسی به نسبت جامعی از مشخصات ظاهری هر دو پنکه مورد نظر در این متن قیاسی، حال نوبت آن است که این دو پنکه را از لحاظ فنی و ویژگی ها، امکانات یا به اصطلاح آپشن ها به قیاس بکشیم و بررسی کنیم؛ ابتدا باید نکات فنی و امکانات پنکه ها را باید بشناسیم. پنکه ها به صورت کلی دارای یک سری امکانات هستند که اگر پنکه ای از همه ی آنها برخوردار باشد، طبعا در دسته بالا تر یا به اصطلاح کالای مرغوب تر قرار می گیرد که احتمالا تگ قیمت بالا تری نیز دارد. دو مدل پنکه پارس خزر FSR-ado و پنکه سیماران SSF-4032 هر دو از بیشتر این امکانات، یعنی امکان تنظیم در سه سرعت مختلف، گردش و امکان ست کردن زمان برای کار کردن و بعد از آن خاموش شدن بهره مند هستند که آن ها را جزء انواع پنکه ایستاده استاندارد و به نسبت پر امکانات به شمار می روند.

تفاوت سر و صدای دو پنکه

شاید یکی از اصلی ترین فاکتور های انتخاب یا عدم انتخاب یک پنکه ایستاده یا زمینی، ایجاد سر و صدا یا به نوعی نویز (Noise) می باشد که شاید عده ای را اصولا از انتخاب روشن نمودن یک پنکه در محیط اطراف شان و در لحظات آسایش شان اصولا منصرف یا حتی فراری کند؛ پس فاکتور ایجاد سر و صدا و یا در واقع عدم ایجاد سر و صدا در پنکه بسیار مهم و غیر قابل انکار است و سرنوشت آن کالا را می تواند به نوعی به دست بگیرد. در قیاس دو پنکه سیماران پارس خزر که مد نظر ما هستند، شاید به سادگی بتوان تفاوت صدای کم پنکه FSR-ado پارس خزر را با صدای به نسبت زیاد پنکه Simaran SSF-4032 تشخیص داد؛ به طوری که در هر سرعت تولید صدای سیماران دو برابر همتای خود با برند Pars Khazar می باشد (مثلا صدای سرعت 1 پنکه سیماران با صدای سرعت 3 پنکه پارس خزر برابری می کند)، و البته که این تفاوت بی حکمت نیست:

به نظر با وجود این تفاوت به نسبت فاحش، تکلیف معلوم باشد و ادامه دادن این متن بی دلیل به نظر برسد و پنکه Pars Khazar FSR-ado انتخاب منطقی تری به نسبت Simaran SSF-4032 باشد؛ اگر این طور فکر می کنید؛ در ادامه با دقت بیشتری با ما همراه باشید: در هیچ یک از کاتالوگ های این دو دستگاه حرفی از پارامتر دور موتور بر ثانیه نزده اند و همین برای ما علتی بود که به قیاس فنی ین دو پنکه بپردازیم و این قیاس ما منجر به محاسبه شد و نتیجه این شد که سرعت مساوی این دو پنکه در دور های غیر برابری صورت می گیره؛ به این صورت که سرعت پنکه سیماران اس اس اف 4030 در پله اول، برابر پله دوم سرعت پنکه اف اس آر-ادو پارس خزر می باشد و به این ترتیب پنکه سیماران با توان بالاتری که می گذارد، خنکی و سرمایش بیشتری برای ما به ارمغان خواهد آورد و در نتیجه صدای بیشتری هم تولید می کند.

گارانتی، جمع بندی و خرید

بعد از اینکه مشاهدات کامل شد و از لحاظ ظاهری، به نسبت انتظار و نیاز و بودجه مان به گزینه مدنظر رسیدیم، نوبت آن است که ببینیم برای خرید این دستگاه، چه تسهیلاتی وجود دارد، آیا فروش آنها شامل مزایایی است؟ خدمات پس از فروش به چه صورت است، گارانتی را بسنجیم و از اعتبار آنها باخبر شویم. در خلال متن به معرفی، بررسی ظاهری، فنی و قیاس دو پنکه زمینی پر فروش در بازار کشور، ارائه ای از دو برند معتبر مختلف پرداختیم و طی آن دیدیم این دو محصول در ظاهر مشابه، نه تنها خصوصیات فنی متفاوتی دارند بلکه در همان مشخصات ظاهری نیز تفاوت دارند. مثال پنکه سیماران بجز توانایی استفاده زمینی و دیواری، امکان نصب دیواری را نیز دارد که آن را از پارس خزر متمایز می کند. همچنین تفاوت فنی را شاهد بودیم و می بایست با توجه به اولویت مان بتوانیم بهترین انتخاب را کنیم.  شباهت نهایی دو پنکه SSF-4032 و FSR-ado، مقدار گارانتی 24 ماهه است که توسط برند سیماران و کمپانی پارس خزر برای هر دو پنکه منظور شده که گواه کیفیت این دو محصول میباشد.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx