صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی کفپوش ال ای دی یا استیج رقص

کفپوش ال ای دی یا استیج رقص

توسط نجوا ایزدی
کفپوش ال ا ای دی یا استیج رقص

کفپوش ال ای دی

زمانی بود که نور در جشن عروسی به ریسۀ لامپ‌های رنگی در کوچه یا حیاط خلاصه می‌شد. هر جایی که این لامپ‌ها را می‌دیدیم می‌فهمیدیم مراسم عروسی است! حتی برای جشن تولد هم چنین کاری نمی‌کردند. نهایت نورپردازی در جشن تولد هم، ریسه‌های ظریف رنگی بود که دور میز کادو می‌گذاشتند و خاموش و روشن می‌شد. اما این روزها نور یکی از مهمان‌ های پروپاقرص و جذاب همه نوع جشنی است، مخصوصا جشن‌هایی که در سالن‌ها و تالارها برگزار می‌شوند. در جشن‌ها از کف و سقف و دیوار، از پشت جایگاه عروس و داماد و از میان مهمان‌ها انواع نور به فضا می‌تابد. این نورها در هم می‌پیچند و متناسب با آهنگ‌هایی که دی جی پخش می‌کند فضا را شاد می‌کنند و می‌رقصانند.

این نورها در ابتدا فقط لامپ‌هایی پایه‌دار و چرخان بود اما رفته رفته پیشرفت کرد تا آنجا که امروز در کنسرت‌ها و مراسم بزرگ، همۀ سطوح مختلف را می‌پوشاند و فضا را جذاب و شگفت‌انگیز می‌کند. اولین کسانی که در یک مهمانی روی نور راه رفته ‌اند یا رقصیده‌اند حتماً بسیار شگفت‌زده شده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم از کف ‌پوش LED بگوییم. پدیده‌ای که زمانی شاید تصورش هم سخت بود که بشود از آن در هر مراسمی استفاده کرد.

انواع کفپوش ال ای دی

استیج LED یا کفپوش رقص چیست ؟

کفپوش‌های نورانی و زیبای LED یکی از مهم‌ترین ارکان سالن‌ها و تالارهای جشن شده‌اند. این تکنولوژی با استفاده از نرم‌افزارهای خاص، طیف وسیعی از بازی‌های نور و رنگ را در اختیار می‌گذارند. این استیج‌ها با قابلیت‌های فراوانی که دارند، امکانات جذابی برای شادی‌ بخشیدن به مراسم فراهم می‌کنند، مانند افکت‌های متنوع، رنگ‌های بی‌نهایت که عددشان حتی به 16 میلیون می‌رسد و با هم ترکیب می‌شوند و تصویرهای جالب می‌سازند و…

به طور کلی انواع کفپوش‌های ال ‌ای ‌دی یا همان استیج رقص به شیوه‌ای طراحی می‌شوند که با استفاده از فنون نرم‌افزاری و نورپردازی تغییرات جذابی روی کف سالن ایجاد شود. آن‌ها همچنین جلوه‌های نوری زیبایی را متناسب با موسیقی در حال پخش شدن و البته اتمسفر مراسم یا جشن ایجاد می‌کنند. این محصولات را علاوه‌ بر سالن‌های پذیرایی و تالارها می‌توان در محیط‌هایی مانند سالن‌های کنسرت و یا سالن‌های همایش فرودگاه‌ها و باغ‌های تشریفاتی و آتلیه‌های عکاسی و یا مکان‌هایی مثل سالن‌های غذاخوری وسالن ‌های تئاتر نیز مورد استفاده قرار داد.

انواع کفپوش led و استیج رقص

استیج های رقص از چه چیزی تشکیل شده اند ؟

انواع کف ال‌ ای‌ دی و یا استیج رقص عموما از پیکسل‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. اصولا هرچه تعداد این پیکسل‌ها در کفپوش یا استیج رقص بیشتر باشد تصاویری با وضوح بالاتر و تنوع بیشتر را به نمایش می‌گذارند. به طور کلی تمامی این محصولات از مربع‌هایی به اندازه یک در یک متر مربع تشکیل می‌شوند که در هر متر مربع نیز معمولا 100 پیکسل نوری قرار داده می‌شود. با این وصف و با توجه به فضایی که در اختیار کاربران است تعداد این مربع‌ها را تعیین می‌نمایند.

اصولا ساختمان انواع استیج رقص نور ال‌ ای‌ دی فلزی صنعتی است. روی این کف‌پوش‌ها از روکش ABS و شیشه سکوریت نشکن پوشانده می‌شود. بنابراین این محصولات کاملا در برابر ضربه و یا رطوبت و آب و غیره مقاوم هستند. این کف‌ پوش‌ها همچنین معمولا دارای دو رنگ بدنه سفید و مشکی می‌باشند. یکی از ویژگی‌ های دیگر انواع کف ‌پوش ‌های ال ‌ای‌ دی در اصطلاح فول کالر بودن یا قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است. علاوه‌ بر این‌ها کاربر می‌تواند هر تصویر و طرحی که در نظر دارد را از طریق لب‌تاپ روی استیج خود پیاده نماید. این ویژگی جذاب سبب شده است امروزه استفاده از کف‌پوش‌های در جشن‌ها به میزان چشم‌گیری افزایش یابد.

انواع و کاربردهای متفاوت کف ال ای دی چیست ؟

نوعی از استیج ها و کف های نوری با نام رنتال وجود دارند که این نوع از کف ‌پوش‌های LED قابلیت جابه‌جایی دارند. و برای سالن‌هایی مناسب است که فعالیت آن‌ها فقط به مراسم شادی محدود نمی‌شود و باید استیج رقص را جابه‌جا کنند. این استیج‌ها از قطعاتی به مساحت یک متر مربع تشکیل می‌شوند که می‌توان به دلخواه آن‌ها را در کنار هم چید یا از هم جدا کرد.

از این کف‌پوش‌های زیبا با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت و قابلیت‌های فراوان در فرودگاه‌ها، کنسرت‌ها، مجتمع‌های تجاری و… برای تبلیغات استفاده می‌شود. این کف‌پوش‌ها مانند تلویزیون و مانیتور عمل می‌کنند. نمایشگرهایی که روی زمین گسترده شده‌اند، انواع تصویرها را با کیفیت بالا پخش می‌کنند و توجه عابران را جلب می‌کنند. می‌توان در آن‌ها فیلم پخش کرد یا با تصاویر متحرک پیام‌هایی را به عابران منتقل کرد.

استیج رقص یا کف ال ای دی

نوعی از این کف‌پوش‌ها وجود دارد که به حرکت عابران واکنش نشان می‌دهد، مثلا تصویری از اعماق دریا را که روی زمین پخش شده تصور کنید با ماهی‌های فراوان، وقتی عابری از روی این نمایشگر می‌گذرد تصویر مانند واقعیت موج برمی‌دارد و ماهی‌ها جهت حرکتشان را عوض می‌کنند! مثل اینکه شکافتن آب دریا دیگر معجزه به نظر نرسد! خلاقیت و نوآوری در تولید این کف‌پوش‌ها هر روز بیشتر می‌شود و در مکان‌های بیشتری از آن‌ها استفاده می‌شود.

این جلوه ‌ای از حضور نور در زندگی ماست که مجلس شادی ما را جذاب‌تر می‌کند و به مکان‌های مختلفی که به آن‌ها رفت و آمد می‌کنیم، رنگ و جذابیت می‌بخشد.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx