صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی ریسه برنامه پذیر یا هوشمند چیست؟

ریسه برنامه پذیر یا هوشمند چیست؟

توسط نجوا ایزدی
ریسه هوشمند

ریسه هوشمند چیست؟

ریسه برنامه پذیر یا هوشمند نوع جدیدی از تجهیزات روشنایی است که سازکار متفاوتی نسبت به نسل های پیشین خود دارد. عملکرد این نوع از ریسه های ال ای دی را می توان به وسیله گوشی های هوشمند یا هر دستگاه دیگری که برای این منظور طراحی شده است کنترل کرد و از آن در نقاط مختلف خانه بهره برد. با توجه به محبوبیت انواع ریسه ال ای دی هوشمند، ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با این محصول بیشتر آشنا کرده و موارد استفاده از آن را بیان کنیم.

ریسه هوشمند به چه ریسه ای گفته می شود؟

این ریسه ها به طور معمول از وایفای یا بلوتوث به منظور اتصال به یک برنامه در تلفن همراه استفاده می کنند و به کاربران این اجازه را می دهند تا رنگ و روشنایی چراغ ها را به راحتی تغییر دهند، یا عملکرد ریسه را محدود به زمان های مشخصی کنند و حتی نور ها را با موسیقی یا سایر صداها همگام کنند.

مزایای ریسه های ال ای دی هوشمند

  • انعطاف پذیری بالا

نوارهای هوشمند را می توان به هر اندازه دلخواه برش داد و در مکان های مختلفی مانند: زیر کابینت، پشت تلویزیون یا داخل کمد نصب کرد.

  • قابلیت سفارشی‌سازی

ریسه های ال ای دی هوشمند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های رنگ و روشنایی را ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند تا محیطی عالی برای هر موقعیتی ایجاد کنید.

  • زمان‌بندی و اتوماسیون

نوار LED هوشمند دارای قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم زمان است تا کاربر بتواند در هر زمانی که تمایل داشته باشد آن را روشن و خاموش کند. یا حتی بسته به حضور فرد در اتاق، به‌ طور خودکار روشن و خاموش شود.

  • بهره وری بالا

به طور کلی بهره وری ریسه های ال ای دی هوشمند نسبت به لامپ های رشته ای سنتی بیشتر است. بنابراین استفاده از نوارهای LED هوشمند می تواند به صرفه جویی در هزینه های انرژی شما کمک کند.

  • امکان کنترل صوتی

برخی از نوارهای LED هوشمند را می توان با دستورات صوتی کنترل کرد.

معایب ریسه های ال ای دی هوشمند

  • هزینه بالا

نوارهای LED هوشمند در رنج قیمت بالاتری نسبت به نوارهای LED سنتی قرار می گیرند.

  • وابستگی به اتصال به اینترنت

نوارهای LED هوشمند برای پایداری در عملکرد خود، به اتصال اینترنت نیاز دارند. بنابراین اگر اینترنت شما قطعی دارد، ممکن است در کنترل چراغ های ریسه با مشکل مواجه شوید.

  • دشواری در نصب

نصب ریسه های ال ای دی هوشمند می تواند پیچیده تر از نوارهای LED سنتی باشد و نیز ممکن است به تجهیزات اضافی یا نصب حرفه ای نیاز داشته باشد.

  • امنیت پایین

دستگاه‌های هوشمند در برابر هک آسیب‌پذیر هستند. از این رو اگر از نوارهای ال ای دی هوشمند استفاده می‌کنید، مهم است که از ایمن بودن آن‌ها مطمئن شوید و شبکه و دستگاه‌های خود را به‌روز نگه دارید.

  • عمر محدود باتری

برخی از نوارهای LED هوشمند که با باتری کار می کنند ممکن است عمر باتری محدودی داشته باشند، که نیاز به تعویض مکرر باتری دارد.

از ریسه های هوشمند در چه موقعیت هایی می توان استفاده کرد؟

آشپزخانه : از ریسه های هوشمند می توان برای روشن کردن فضاهای زیر کابینت استفاده و فضایی گرم و دلپذیر ایجاد کرد و نیز در عین حال نورپردازی مناسبی را برای تهیه غذا فراهم آورد.

اتاق نشیمن : نوارهای ال ای دی هوشمند برای ایجاد روشنایی محیط در پشت تلویزیون یا در امتداد قرنیزها کاربرد دارد تا تجربه تماشای تلویزیون را برای شما بهبود بخشد و سبک خاصی را به اتاق اضافه کند.

اتاق خواب : یکی دیگر از موارد استفاده نوارهای ال ای دی هوشمند، ایجاد فضایی راحت و آرامش بخش در اتاق خواب با نورپردازی زیر یا پشت تخت است.

حمام : ریسه هوشمند یا برنامه پذیر گزینه ای مناسب برای تامین روشنایی و نورپردازی نقاط مختلف حمام مانند روشنایی زیر کابینت یا آینه، و ایجاد فضایی مانند اسپا با رنگ ها و سطوح روشنایی قابل تنظیم به شمار می رود.

فضای باز : ریسه های ال ای دی هوشمند علاوه بر محیط های داخلی، در فضای باز نیز کاربرد دارند. برای مثال روشن کردن پاسیو یا عرشه، یا ایجاد یک نمایشگر رنگارنگ و پویا در اطراف استخر یا جکوزی.

مشاغل : ریسه های برنامه پذیر در محیط‌های تجاری نظیر فروشگاه‌های خرده‌فروشی، هتل‌ها و رستوران‌ها و… برای ایجاد نمایشگرهای نورپردازی جذاب و پویا استفاده می‌شوند.

اتومبیل ها : از انواع ریسه های هوشمند می‌توان برای شخصی‌سازی فضای داخلی و خارجی خودروها بهره برد.

آیا ریسه های هوشمند جایگزین ریسه های سنتی خواهند شد؟

همانطور که پیشتر اشاره شد، ریسه های هوشمند نوع جدیدی از نوارهای ال ای دی هستند که قابلیت ها و امکانات بیشتری را نسبت به ریسه های سنتی در اختیار کاربران قرار می دهند. ولی در کل با توجه به اینکه این ریسه ها در محدوده قیمت بالاتری ارائه می شوند، اغلب مشتریان تمایل به خرید و استفاده از ریسه های سنتی دارند.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx