صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی نورپردازی ویترینی

نورپردازی ویترینی

توسط نجوا ایزدی
نورپردازی ویترین فروشگاه

نورپردازی ویترین فروشگاه

انواع چراغ‌ های فروشگاهی و ویترینی یا چراغ‌ های دکوری از نظر اندازه و شکل دارای گونه‌های مختلفی هستند. این انواع گوناگون قابلیت استفاده در فروشگاه‌ها و یا ساختمان‌ های تجاری مختلف را دارند. به طور کلی این چراغ‌ها یا به صورت روکار و یا به صورت توکار هستند. معمولا چراغ‌ های فروشگاهی و ویترینی بر روی سقف یا دیوار و هر مکان دیگری قرار می‌توانند قرار بگیرند. هدف این است که نور دلخواه و کافی را برای محیط مورد نظر تولید نمایند.

نورپردازی ویترین یکی از اصلی ترین کارهایی است که برای نورپردازی فروشگاه باید انجام شود زیرا اولین منظره ای که هر بیننده ای با آن رو به رو می شود، ویترین یک مغازه یا فروشگاه است. در نورپردازی ویترین فروشگاه برای روشن کردن و برجسته کردن نقاط یا کالاهایی که باید بهتر و بیشتر دیده شوند می توان از انواع چراغ های سقفی یا چشمی متحرک استفاده کرد که قابلیت تغییر زاویه نور را داشته باشند. برای نورپردازی ویترین فروشگاه باید عواملی مثل نوع منابع نور، ترتیب قرار گرفتن آنها، مقدار روشنایی و زاویه تابش نور توجه کرد. از طرف دیگر باید این نکته را نیز در نظر داشت که نور ویترین باعث ایجاد خیرگی و یا تشخیص نادرست رنگ اصلی کالاها یا لباس ها نشود.

نورپردازی ویترینی فروشگاه

چراغ مناسب ویترین فروشگاه

طراحان دکوراسیون داخلی اصولا در فضاهای داخلی ساختمان‌ها و برای تجهیز انواع چراغ‌ های ویترینی و فروشگاهی عموما از چراغ ‌های ال ‌ای ‌دی مدل COB بهره می‌برند. این لامپ‌ها در قیاس با لامپ‌ های قدیمی‌تر مصرف انرژی برق بسیار کمتری دارند و همچنین میزان راندمان نور بیشتری نیز دارند. به عبارت دیگر یک چراغ ویترینی فروشگاهی می‌تواند به صورت چراغ‌ های COB توکار انتخاب شود. سپس در داخل سقف‌های کاذب یا سقف‌های فروشگاهی نصب شود. زیرا این نوع لامپ‌ها می‌توانند نور را به شکلی مدون و متناسب روی کالاهای هدف بتابانند. از طرف دیگر این چراغ‌ها می‌توانند به شکل منفرد داخل یک قاب یا به شکل دوتایی و سه‌تایی در یک قاب کنار هم قرار بگیرند و به شکل توکار داخل سقف نصب شوند و البته این چراغ گزینه‌های مناسبی برای ویترین‌ها هستند.

چراغ‌ توکار سقفی

از طرف دیگر ممکن است در ویترین یک مغازه یا فروشگاه از چراغ ‌های سقفی توکار استفاده شود. چراغ‌های گوشه و چراغ‌های ریلی با قابلیت تنظیم و چراغ‌های دکوراتیو و البته انواع چراغ‌های ویترینی و چراغ‌های آویز نیز می‌توانند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند.
همچنین در جهت دیدِ بهتر اجسام چراغ‌ها باید به گونه‌ای قرار بگیرند که کمترین سایه ایجاد گردد و نور مستقیم آن‌ها روی اجناس جلوی دیده شدن کالا را نگیرد. هم‌چنین در صورت نورپردازی درست دید مشتریان بهتر می‌شود و انتخاب دقیق‌تر و بهتری خواهند داشت. این امکان وجود دارد که در فضای بین رگال‌ها نیز در فروشگاه از چراغ‌های فروشگاهی ریلی استفاده شود.

چراغ ریلی در نورپردازی ویترین فروشگاه

پیش‌تر رسم بر این بود که نورپردازی ویترین‌ها را با لامپ‌های پرمصرف انجام می‌دادند. این امر سبب ایجاد گرمای زیاد و البته ایجاد پدیده خیرگی برای مشتریان می‌شد. اما در حال حاضر نورپردازی مکان‌های مختلف توسط چراغ‌های LED انجام می‌شود. این لامپ‌ها هم نور را با شدت و کیفیت مناسب در فضا منتشر می‌سازند و هم مصرف انرژی را پایین می‌آورند. همچنین از نظر تنوع نیز دارای مدل‌های فراوانی هستند. بنابراین افراد می‌توانند انواع چراغ فروشگاهی ویترینی و یا چراغ دکور را در مدل‌های مختلف و زیبا به کار بگیرند.

در نهایت باید اشاره نماییم که یکی دیگر از نکاتی که در نورپردازی ویترین فروشگاه‌ها و مغازه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد تاثیرات رنگ نور روشن در چشم مشتریان است. امروزه به اثبات رسیده است که استفاده از چراغ‌های آفتابی و مهتابی تاثیر مثبتی در روحیه مشتریان دارد. و سبب می‌شود فرآیند انتخاب و خرید مشتری با کیفیت و زمان‌بندی بهتری صورت بگیرد.

تنوع محصولات روشنایی مناسب ویترین و مغازه ها بسیار بالا است و در هر جایی بسته به اینکه فروشگاه در حال ساخت باشد و یا مراحل ساخت تکمیل شده است می توان چراغ های مناسب را انتخاب و اجرا کرد. شما می توانید برای خرید و انتخاب انواع چراغ ویترینی و دکور به صفحه مربوط به آن مراجعه نمایید و با مشاهده مدل های مختلف خرید خود را انجام دهید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx