صفحه اصلی اخبار روز دنیا پلتفرم UbiHub با چراغ های خیابانی موجود، شهرهای هوشمند ایجاد می کند

پلتفرم UbiHub با چراغ های خیابانی موجود، شهرهای هوشمند ایجاد می کند

توسط عبدالرضا بدیعی
پلتفرم UbiHub با چراغ های خیابانی موجود، شهرهای هوشمند ایجاد می کند

پلتفرم UbiHub با چراغ های خیابانی موجود، شهرهای هوشمند ایجاد می کند

به تازگی مجموعه ELECTRONICS360   مقاله ای درباره یک پلتفرم (استارتاپ) هوشمند به نام UbiHub برای ایجاد شهرهای هوشمند منتشر کرده است. این پلتفرم پردازنده های WiFi، دوربین های 4K ، میکروفون های جهت دار و هوش مصنوعی عصبی (AI) را ادغام می کند.

این پلتفرم قابلیت سازگاری با 360 میلیون چراغ خیابانی در سراسر دنیا را دارد و می توان در عرض چند ثانیه آن ها را در سوکت فتوسل چراغ خیابانی موجود نصب کرد. این استارتاپ به شهرها و مجریان قانون اجازه می دهد تا چراغ های موجود خیابان را به شبکه ای از دارایی های دیجیتال متصل به هم تبدیل کند. این موضوع که باعث بهبود اتفاقاتی می شود:

  • امکان کشف، بررسی و بازدارندگی سریعتر جرم ها.
  • کاهش تراکم ترافیک.
  • بهبود ایمنی برای عابرین پیاده.
  • افزایش استفاده از مسیر دوچرخه سواری.
  • گسترش استقرار پهنای باند شهری در مناطق تجاری و پارک ها.

روشنایی هوشمند

این پلتفرم، یک نقطه دسترسی WiFi با سه باند است که به جوامع و شهرداری ها توانایی فعال کردن وای فای عمومی را می دهد. این سیستم از اترنت (Ethernet) برای پشتیبانی از تجهیزات ثالث از جمله دوربین ها یا پلاک خوان ها استفاده می کند. شکل پیشرفته تر آن همان ویژگی ها را دارند اما دوربین های دوگانه، میکروفون های جهت یاب، پردازنده هوش مصنوعی عصبی و ۱۵ روز ذخیره سازی ویدیو را نیز ارائه می دهند.

این پلتفرم توسط سیستم ِمدیریتِ تصویرسازی و تحلیل Ubicquia’s cloud به نام UbiVu مدیریت و نظارت می شوند. این سیستم همچنین از API هایی پشتیبانی می کند که با سیستم های مدیریت ویدیویی شخص ثالث، پلتفرم های پاک سازی مدارک و مراکز جرم واقعی پلیس ادغام می شوند. این سیستم در حال حاضر در چندین شهر آمریکا مستقر شده است. مثلا در شهر هالیوود، برای کنترل هوشمند ترافیک و اقدامات ایمنی عمومی از این سیستم استفاده می شود. در هاوایی و در پارک Pana’ewa که یک مجموعه تفریحی – آموزشی این ایالت است، برای استفاده از اینترنت رایگان و با سرعت بالا از این پلتفرم استفاده        می شود.

منبع :    https://www.lightnowblog.com/

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx