صفحه اصلی اخبار روز دنیا تکنولوژی LED برای مراقبت از چمن ورزشگاه

تکنولوژی LED برای مراقبت از چمن ورزشگاه

توسط عبدالرضا بدیعی
تکنولوژی LED برای مراقبت از چمن ورزشگاه

تکنولوژی ال ای دی  برای مراقبت از چمن ورزشگاه

در سال 2010 شرکت RHENAC در زمینه تولید LED برای روشنایی مصنوعی گیاهان شروع به فعالیت کرد. تا قبل از این مجموعه، اغلب از تکنولوژی لامپ های گازی یا فلورسنت برای این هدف استفاده می شده است.

شرکت RHENAC که شرکتی دانش بنیان است، در سال 2004 در زمینه تولید قطعات الکترونیکی شروع به کار کرد. این مجموعه در سال های بعد برای جلوگیری از مصرف انرژی زیاد و ائتلاف حرارتی، فعالیت هایی در راستای جایگزینی لامپ های LED به جای موارد گذشته، آغاز کرد. امروزه این شرکت، پیشرو در زمینه روشنایی رشد گیاهان برای فضاهای گوناگون از جمله چمن ورزشگاه ها می باشد.

تکنولوژی ال ای دی برای مراقبت از چمن ورزشگاها

فناوری Rhenac Sports CLS تنها دستاورد نورپردازی است که قادر به ارائه طیف کامل نوری جهت رشد و ترمیم گیاه است. این تکنولوژی شامل طیف های اشعه مادون قرمز تا اشعه ماورا بنفش می باشد. بدیهی است که طول موج های گوناگون عملکرد های مختلف دارند. چمن ها جهت رشد از رنگ ها و شدت های متفاوت نور استفاده می کنند. رنگ قرمز می تواند به جوانه زدن بذر کمک کند. نور آبی باعث افزایش رشد ریشه می شود و همچنین می تواند حساسیت چمن به بیماری ها را کاهش دهد. در ورزشگاه های مدرن حضور جایگاه ها مانع رسیدن نور کافی خورشید به زمین چمن می شود، بنابراین فناوری LED به عنوان مکمل کمبود نور آفتاب را جبران می کند. بدیهی است کیفیت چمن در بالا بردن سطح کیفی مسابقات تاثیر غیر قابل انکاری دارد.
منبع خبر : https://rhenacsportsled.com/en

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx