صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی آشنایی با چراغ‌ های بالا آینه

آشنایی با چراغ‌ های بالا آینه

توسط نجوا ایزدی
آشنایی با چراغ های بالا آینه

چراغ‌ بالا آینه

امروزه از مهمترین عناصر یک طراحی مدرن دکوراسیون ساختمان‌ها، نورپردازی است. نورپردازی قسمت‌های متنوع ساختمان با رعایت ویژگی‌های هر قسمت و توجه به جزییات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از المان هایی که در نورپردازی گسترش یافته است توجه به نورپردازی سرویس های بهداشتی می باشد که برای این کار از چراغ های بالا آینه یا چراغ های سرویس بهداشتی استفاده می شود. تنوع مدل در این محصولات به گونه ای است که دست شما در انتخاب محصول مورد نظرتان باز است و می توانید متناسب با فضای مورد نظرتان یکی از این چراغ ها را انتخاب نمایید.

چراغ های بالا آینه یا چراغ های روشویی معمولا حالت تزئینی یا دکوراتیو دارند و افراد انتظار نور زیادی از این چراغ ها را ندارند به همین دلیل معمولا از لامپ هایی با توان کم و یا تکنولوژی های SMD در ساختمان داخلی این چراغ ها استفاده می شود. در یک سرویس بهداشتی بهترین راه برای افزایش کاربری آینه ها نورپردازی مناسب در اطراف آنها و به طور کلی در سرویس بهداشتی است زیرا در این محل استفاده از یک چراغ سقفی کافی نیست همچنین در نورپردازی سرویس بهداشتی باید به این نکته توجه کرد که اطراف آینه نورپردازی کامل و کافی انجام شده باشد که به این منظور از چراغ های بالا آینه ای استفاده می شود.

چراغ های بالا آینه

کاربردهای چراغ بالا آینه‌ ای

برای افزایش کارایی یک آینه بهتر است از نور‌های متعددی در حاشیه آینه استفاده نمود. البته اگر فضای کافی برای این کار وجود نداشته باشد باید از یک چراغ بالا آینه‌ای متناسب بهره گرفت. چراغ‌های بالا آینه‌ای عموما مستطیل‌شکل تولید می‌شوند. در داخل این نوع چراغ‌ها معمولا لامپ‌های LED یا لامپ‌های فلورسنت بهره گرفته می‌شود.

از جمله مواردی که در طراحی دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی باید مورد توجه قرار بگیرد هماهنگی رنگ کاشی‌های دیوار و کف محیط با نور استفاده شده در فضا است. برای نمونه اگر از کاشی‌هایی با رنگ روشن در سرویس بهداشتی ساختمانی کار شده باشد بهتر است از لامپ‌های مهتابی در چراغ بالا آینه استفاده گردد. این کار سبب می‌شود فضا بزرگتر و بازتر و حتی تمیزتر به نظر بیاید.

اصولا در چراغ‌های بالا آینه‌ای از لامپ‌های رنگی و یا سفید و آفتابی استفاده می‌شود. ضمنا در انتخاب این چراغ‌ها حتما باید به جنس بدنه آن‌ها دقت شود که ضد آب و ضد رطوبت باشند و همچنین مقاومت بالایی نیز داشته باشند. این نکته نیز قابل توجه است که چراغ‌های بالا آینه‌ ای را می‌توان از نوع دیمر نیز انتخاب نمود. از این طریق می‌توان میزان و شدت نور را کم و زیاد کرد.

نورپردازی سرویس بهداشتی

نورپردازی در سرویس‌ بهداشتی

برای نمونه نورپردازی سرویس بهداشتی ساختمان خود دارای اهمیت زیادی است. این ترفند سبب می‌شود علاوه‌ بر تامین نور در فضای سرویس بهداشتی زیبایی خاصی نیز به محیط بدهیم.  جمله عناصر مهم در فرایند نورپردازی سرویس بهداشتی چراغ‌های متنوع بالا آینه‌ای هستند همچنین نورپردازی مناسب سبب می‌شود فضا تمیزتر از شرایط واقعی‌اش نیز به نظر برسد و از طرفی آینه در سرویس بهداشتی حضوری پراهمیت دارد. چون نه تنها کاربرد ذاتی خود را برای کاربر دارد بلکه به انتشار بهتر نور نیز کمک می‌کند. حضور آینه در سرویس بهداشتی حتی می‌تواند باعث وسعت صوری محیط نیز بشود.

نورپردازی مناسب در سرویس بهداشتی سبب بالا رفتن میزان کارایی آینه می‌گردد. در واقع صرفا استفاده از یک چراغ سقفی در سرویس بهداشتی به‌هیچ وجه کافی نیست. بهتر است از لامپ‌هایی که نور طبیعی را شبیه‌سازی می‌کنند بهره برده شود.

نکاتی خلاقانه برای نورپردازی سرویس بهداشتی

چنانچه قصد دارید در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خانه‌ تان خلاقانه عمل کنید علاوه‌بر استفاده از چراغ‌های بالا آینه‌ ای باید نکات زیر را نیز در جهت تنظیم میزان نور استاندارد در این فضا به کار ببندید. هرگز در سرویس بهداشتی از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. همچنین برای ایجاد هارمونی بهتر چنانچه به طور مثال رنگ کاشی‌ها سفید است در چراغ بالا آینه‌ای خود لامپ‌های سفید را تعبیه نمایید.

چراغ بالا آینه خلاقانه

اصولا نصب آینه‌های بزرگ در سرویس بهداشتی شبب بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شود. در نهایت نیز در فضای بالای آن می‌توان از چراغ‌های بالا آینه‌ای کوچک و یا یک چراغ بالا آینه‌ای بزرگ استفاده نمایید.

در مقاله فوق تلاش شده است نوع کارایی و کاربردهای چراغ‌های بالا آینه‌ای را برای کابران شرح بدهیم تا از این طریق به اهمیت توجه به جزییات در فرایند نورپردازی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها اشاره نماییم.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
2 نظرات
قدیمی تر
جدید تر بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
آتنا حسینی
آتنا حسینی
3 years ago
امتیاز :
     

با سلام و تشکر
امکانش هست راهنمایی بفرمایین چطوری می تونم مدل های متنوع چراغ بالاآیینه ای رو ببینم و انتخاب کنم؟

پشتیبانی مجله خبری لایت هوم
Editor
پشتیبانی مجله خبری لایت هوم
3 years ago

با سلام
شما می توانید به لینک زیر مراجعه کنید تا تمامی مدل های چراغ های بالا آینه را مشاهده کرده و چراغ مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
https://www.lighthome.ir/357-mirror-lighting

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx