صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی چگونه آشپزخانه خود را با نورپردازی بی نقص کنید!

چگونه آشپزخانه خود را با نورپردازی بی نقص کنید!

توسط محیا محبی
چگونه آشپزخانه خود را با نورپردازی بی نقص کنید!

روشنایی آشپزخانه

روشنایی آشپزخانه یک رکن اساسی و مهم به شمار می آید، زیرا آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود. متاسفانه در ایام گذشته خیلی به نور و روشنایی آشپزخانه بهایی داده نمی شد و تنها با یک نور واحد از سقف توسط چراغ و لوستر کوچک آنجا را روشن می کردند که اغلب نیز بسیار ناخوشایند بود که همه چیز را تحت تاثیر قرار میداد. امروزه با مدرن شدن و بزرگتر شدن قسمت های مختلف آشپزخانه، تخصصی تر به نورپردازی آشپزخانه می پردازند. به همین خاطر تحریره فروشگاه بزرگ اینترنتی لایت هوم با توجه به وسعت محصولات روشنایی و کاربرد مختلف هر کدام از این تجهیزات با جزئیات و قسمت بندی به نورپردازی هر قسمت آشپزخانه پرداخته تا شما با توجه به نیاز برای هر قسمت خرید راحت تر و آگاهانه تری را داشته باشید. اگر اصول نورپردازی آشپزخانه را بدانید و به درستی از آن استفاده کنید شاهد فضایی بی نظیر و متفاوت خواهید بود که آشپزخانه شما را مانند یک نگین درخشان نمایان کند. در ضمن در انتهای هر قسمت از فضاهای مختلف تعدادی از محصولات شاخص ذکر شده است.

نور مناسب آشپزخانه

نورپردازی فضای کلی آشپزخانه

زمانی که می خواهیم وارد آشپزخانه شویم اولین کار روشن کردن چراغ اصلی آشپزخانه می باشد همان که کل فضا را روشن می کند. روشنایی آشپزخانه بسیار مهم و اساسی است و مقیاس همه چیز است زیرا تمامی قسمت ها و وسایل را به درستی به نمایش می گذارد. بهترین و مناسب ترین را از انواع لوستر، چراغ آویز، پنل سقفی، چراغ سقفی و هالوژن را خود افراد با توجه با ابعاد آشپزخانه باید انتخاب کنند. محصولات روشنایی توکار مانند پنل سقفی و یا هالوژن که در داخل سقف قرار می گیرد بهترین راهکار برای آشپزخانه های کوچک با سقف کوتاه می باشند. این یک راه عالی برای نورپردازی بدون مزاحمت آشپزخانه است و برای آشپزخانه های کوچکتر انتخابی عالی است زیرا فضایی را اشغال نمی کنند. اگر وسایل تزئینی را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده اید، نورپردازی توکار و دیوار کوب نیز عالی است، اما اگر آشپزخانه شما سقفی بلند دارد آویزهای شیک و لوستر های خاص همچنان نقطه کانونی هستند و بسیار آشپزخانه شما را شیک و خاص می کنند. گاه در آشپزخانه های بزرگ و با متراژ بالاتر اگر بتوان هر دو این روشنایی ها را به کار برد بسیار چشم نواز تر و حرفه ای تر جلو رفته اید.

البته این موضوع شایان ذکر است که در صورت مشکل و یا راهنمایی دپارتمان طراحی و نورپردازی می توانند به شما کمک کنند تا بهترین و مفید ترین انتخاب ممکنه را داشته باشید.

  • لوستر
  • چراغ آویز
  • پنل سقفی
  • چراغ سقفی
  • هالوژن
  • چراغ دیواری

نور مناسب کابینت

تامین نور فضای زیر و داخل کابینت ها

قسمت دیگر آشپزخانه که نقش اصلی را ایفا می کند کابینت ها می باشند. زمانی که شما درب کابینت را باز می کنید بسیار مهم است که تمامی وسیله های که در آن قرار دارد را به وضوح ببینید تا برای پیدا کردن آن وسیله وقت بسیاری را صرف نکنید. بنابراین شما به راحتی می توانید با نصب یک ریسه ال ای دی خطی در قسمت جلویی کابینت و یا چراغ هالوژن توکار کوچک در قسمت بالایی کابینت همان طور که در عکس بالا مشخص است، به شکلی که سایه و نقطه کور نداشته باشد به راحتی تمامی وسیله های موجود در کابینت را ملاحظه کنید. نورپردازی زیر کابینت درخشندگی محیطی را به آشپزخانه شما می ‌افزاید و همچنین می ‌تواند روشنایی بیشتری را بدون ایجاد سایه فراهم کند. این نورپردازی زیر کابینت نور را به سنگ یا کورین روی کابینت آشپزی اضافه می کند و همچنین حسی گرم و خانگی به آشپزخانه می بخشد. و زمان کار کردن در آن قسمت دید بهتری را به شما می دهد. و این قسمت را هم نیز می توانید به وسیله ریسه پشت چسب دار، چراغ خطی روکار و توکار و یا چراغ هالوژن نورپردازی کنید.

  • چراغ خطی
  • ریسه
  • چراغ هالوژن
  • چراغ خطی
  • چراغ پنل توکار

نور مناسب کانتر آشپزخانه

نورپردازی فضای روی کانتر و جزیره آشپزخانه

در آشپزخانه هایی با پلان های باز و جزیره ای نور متمرکز از خواستگاه ویژه ای برخوردار است. به طوری که این نور در زمان کار و طبخ غذا و یا شستن ظروف مهم و کاربردی است. نورپردازی بالای میز جزیره و یا روی کابینت ها با  استفاده از رنگ نور خاص و چشم نواز، شادابی و روشنایی منحصر به فردی را به میزهای گرانیتی یا کوارتز شما را به نمایش می گذارد. همین امر باعث می شود شما با انرژی خوب  و حال بهتری به کار خود در آشپزخانه ادامه دهید و لذت کارتان چندین برابر شود. نورپردازی آشپزخانه این پتانسیل را دارد که یک مکمل عالی برای هر آشپزخانه ای باشد، صرف نظر از اینکه چه سبک دکوراسیونی را ترجیح می دهید.

  • چراغ های آویز
  • پنل های COB
  • چراغ خطی آویز

حال با این اطلاعاتی که در مورد انواع روشنایی آشپزخانه به دست آورید. به راحتی می توانید با توجه به آشپزخانه خود و قسمت های مختلف آن با کمی سرچ و وقت گذاشتن در صفحات مربوطه به فروشگاه اینترنتی لایت هوم جست و جو کرده و بهترین و کاربردی ترین محصول روشنایی را انتخاب نمایید. فروشگاه لایت هوم با تنوع بسیار از برند های متفاوت و همچنین مدل کالاهای مختلف این دسترسی را به شما می دهد که با اطمینان خاطر خرید خود را نهایی کنید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx