صفحه اصلی آموزش لوله برق PVC یکی از پرکاربرد ترین لوله های برق!

لوله برق PVC یکی از پرکاربرد ترین لوله های برق!

توسط نجوا ایزدی

لوله برق پی وی سی

این روزها در صنعت برق ساختمان از لوله‌های برق PVC به شکل چشمگیری استفاده می‌شود. لولۀ برق PVC یا پلی وینیل کلراید، از کارآمدترین محصولات ابزارهای انتقال برق است که ویژگی‌های خاص آن باعث شده با استقبال چشمگیری روبرو شود.  در این مطلب درباره لوله برق پی وی سی می‌گوییم که از بهترین محصولات تولیدشده در حوزۀ برق‌کشی است و مراحل برق‌کشی را بهتر و باکیفیت‌تر کرده است.

Polyvinyl Chloride پلاستیک سختی است که با اضافه‌کردن مواد روان‌کننده‌، نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود. موارد استفادۀ بسیاری دارد و بیشترین استفادۀ آن در تولید فتالیت است که از مهم‌ترین و باارزش‌‌ترین محصولات پتروشیمی است. با این حال PVC ارزان است و به راحتی سرهم بندی می‌شود. جهت انتقال خطوط برق از لوله های برقی استفاده می شود که می توانند به عنوان پوشش دهنده هادی برق از صدمه دیدن سیم کشی های برقی جلوگیری نمایند و در عین حال وظیفه دارند تا از آسیب دیدن افراد در اثر تماس مستقیم با سیم ها و کابل ها جلوگیری به عمل آورند. لوله های برق در جنس های مختلفی تولید می شوند که انتخاب نوع و کیفیت آنها به کاربرد مورد نظر مشتریان بستگی دارد.

انواع لوله پی وی سی برق

ویژگی‌های لوله برق PVC

مقاومت زیاد این نوع از لوله برق در برابر ضربه و شکنندگی، آن را برای استفاده در شرایط پر فشار و در کنار مواد سخت و سنگین مناسب می‌کند. لوله UPVC هم مانند PVC ضخامت کمی دارد و بسیار سبک است و حمل و نقل آن را بهتر و هزینه‌های آن را کمتر می‌کند؛ نسبت به انواع لوله برق‌های پلی‌اتیلن و پلاستیکی استحکام کششی بیشتری دارد. سطح داخلی و بیرونی آن در برابر تغییرات شیمیایی، مواد خورنده، حلال‌ها و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است و نیاز به محافظ ندارد. لولۀ برق UPVC نسوز است و برای لوله‌ کشی برق ساختمان کاربردی و مطمئن است.

لوله‌های برق PVC و UPVC با چسب و اتصالات اورینگی به سادگی به هم وصل می‌شوند. این لوله ها به دلیل نصب راحتی که دارند توانسته اند جایگزین های خوبی برای مصالح قدیمی شوند. لوله های UPVC در واقع همان لوله پی وی سی خم سرد است که غیر پلاستیک شده و انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوله PVC خم گرم دارد.

مزایای لوله‌ برق PVC

  • مقاومت شیمیایی بالای لوله PVC
    این پلیمر در برابر مواد شیمیایی و روغن‌ها، الکل‌ها و مواد نفتی غیرآروماتیک، خورنده‌ها مانند اسیدهای غیرآلی، بازها و نمک‌ها مقاومت زیادی دارد.
  • قیمت مناسب
    وزن کم این لوله‌ها نسبت به سایر لوله‌ها، از نظر هزینه‌های حفاری، حمل و نقل و نصب، باعث صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.
  • نسوز بودن
    این ماده یک پلیمر نسوز است و وقتی در برابر آتش قرار می‌گیرد، گاز HCL منتشر می‌کند که از هوای معمول سنگین‌تر است. به این ترتیب هوا با شعله ترکیب نمی‌شود و لوله نمی‌سوزد.
  • مقاومت در برابر رشد باکتری
    همیشه نگرانی‌هایی دربارۀ آلایندگی محیط زیست در محصولات PVC وجود داشته است اما این مشکل در لوله‌های برق PVC وجود ندارد. متریال این لوله‌ها طوری طراحی شده که در برابر رشد باکتری مقاومت می‌کند. به همین دلیل برای استفاده در لوله‌کشی برق ساختمان بسیار مناسب است و برای لوله‌کشی آب و فاضلاب هم از آن استفاده می‌شود.

لوله برق پی وی سی pvc

به طور کلی کسانی که در حوزه‌های مرتبط با استفاده از PVC از این محصول استفاده می‌کنند باور دارند که خریداری و استفاده از آن بسیار به‌صرفه است به راحتی می‌توان تجهیزات آن را پیاده و اجرا کرد. استفاده از محصولات تولید شده از PVC در روزگار ما گستردگی فراوانی دارد که برخی از دلایل آن را در حوزه لوله‌کشی برق، آب و فاضلاب در بالا برشمردیم. مزایایی از این دست باعث شده است که از PVC در اقلام مهمی چون کارت‌های بانکی، کارت‌های شناسایی، کارت‌های عبور و مرور و سایر اقلامی که به عمر بالا در مقابل فشار، حرارت و ضربه نیاز دارند، استفاده شود.

لوله های پی وی سی با برندهای مختلفی اعم از لوله PVC سه ستاره سمنان، سازند پلیمر سمنان، پلی گستر سمنان، یگانه سازان، مهراس کویر و غیره ساخته می شوند که در فروشگاه اینترنتی لایت هوم می توانید نسبت خرید این لوله های برق و همچنین کسب اطلاعات در رابطه با آنها اقدام نمایید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx