صفحه اصلی اخبار و مقالاتمقالات سیم و کابل چند روش برای شناسایی یک کابل مرغوب

چند روش برای شناسایی یک کابل مرغوب

توسط نجوا ایزدی
چند روش برای شناسایی یک کابل مرغوب

شناسایی سیم و کابل مرغوب

در بازار تنوع چشمگیری از انواع کابل و سیم وجود دارد که از بد حادثه اغلب آنها نیز دارای برندهای شناخته شده و کیفیت مرغوب نیستند. در این وضعیت، همیشه وسوسه خرید ارزان قیمت این احتمال را ایجاد می‌کند که ما خریدی با کیفیت مناسب انجام ندهیم از همین رو در این مقاله سعی کرده‌ ایم با ارائه چند تکنیک عملی و خلاصه‌ ای از ویژگی ‌های قابل بررسی، شما را برای انتخاب کابل باکیفیت یاری رسانیم.

انتخاب سیم و کابل مناسب از آن جهت اهمیت دارد که مستقیما با جریان برق سروکار دارد و اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد ممکن است برای شما خطر آفرین باشد به همین دلیل در انتخاب سیم و کابل مناسب نیاز است نکاتی را در نظر بگیرید که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چند فوت کوزه‌ گری در شناسایی سیم و کابل مرغوب

سطح بیرونی یک سیم و کابل مطلوب نباید فرورفتگی و یا برجستگی داشته باشد و باید به صورت کاملا یک دست و یکنواخت باشد. یادتان باشد اگر پوشش روی یک سیم یا کابل دارای ضخامت بیشتری نسبت به انواع دیگر بود این امر لزوما نشان دهنده کیفیت آن سیم و یا کابل نیست. این ماجرا ممکن است ناشی از کم شدن مقدار مس استفاده شده در سیم باشد و از این طریق وزن سیم و یا کابل را به وزن استاندارد رساندن پس دقت کنید که سیم ها و کابل هایی که خریداری می کنید هم میزان رسانایی مورد نظر را داشته باشند و هم عایقی مناسب را دارا باشند.

تشخیص سیم و کابل مرغوب

بهتر است هنگام خرید تکه‌ ای از سیم را برش بزنید و به قسمت مرکزی آن که از فلز هادی مس تشکیل شده است نگاهی بیاندازید. یادتان باشد این قسمت باید درست در مرکز سطح پوششی قرار گرفته شده باشد. سطح مقطع سیم و کابل های مسی ممکن است اشکال مختلفی داشته باشند.

همچنین هنگامی که سیم را برش زدید باید توجه کنید که محافظ روی سیم‌ها به شکلی سیم را در بر گرفته باشد که در تمام اطراف سیم ضخامت این پوشش به صورت یکسان دیده شود. نکته دیگر این‌که پوشش بیرونی سیم باید به راحتی و به صورت ارتجاعی از قسمت فلزی (هادی مسی) جدا بشود.

این مورد در کابل‌ها نیز روندی مشابه دارد و باید توجه داشت که اگر چنانچه بخواهید سیم‌ها را از هم و از سطح پوشش روی آن‌ها جدا سازید این کار باید به راحتی امکان پذیر باشد.

ویژگی‌ های هادی مسی در سیم و کابل‌ ها

با توجه به این‌که تمام سیم و کابل‌های مورد نظر دارای یک بخش هادی متشکل از فلز مس هستند لازم به ذکر است که این هادی مسی باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد :

  • مس خالص باشد. (مس نرم شده)
  • سطح آن شفاف باشد.
  • مس اکسید نشده باشد.
  • منعطف باشد.
  • میزان مس به کار رفته در سیم‌ها باید استاندارد باشد و اگر از یک میزان مشخص کمتر باشد در رسانایی سیم خلل ایجاد خواهد شد.

سیم و کابل مرغوب

یک برند معتبر تولید سیم و کابل چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از سیم و کابل نامرغوب در ساختمان‌ سازی زیان ‌های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. علاوه بر خدشه ‌دار کردن اعتبار سازنده ساختمان در آینده نزدیک هزینه تعمیرات بسیار بالایی را برای ساکنین ساختمان ایجاد خواهد بنابراین الزامی است که یک سازنده بتواند از طریق تحقیق و استفاده از تجربیات دیگران در مرحله ساخت بهترین نوع سیم و کابل از نظر کیفیت را انتخاب و در ساختمانش به کار ببندد اما باید اعتراف کرد این کار به سادگی ممکن نیست. به همین منظور در ادامه به شکلی اجمالی برای کمک به سازندگان در جهت انتخاب بهترین گزینه‌ها موجود روشی را پیشنهاد خواهیم نمود:

مهم‌ ترین توامندی‌های یک شرکت تولیدی سیم و کابل

در این ‌باره اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که یک شرکت معتبر تولید سیم و کابل باید بتواند انواع گوناگونی از سیم وکابل ها را به صورت عمومی و سفارشی تولید نماید.

نکته دوم این است که دقت نمایید شرکت مد نظر تا چه حدی ظرفیت تولید محصول را دارد. یعنی آیا امکان تولید محصولات را در ظرفیت ‌های بالا دارد یا خیر. همین امر نیز تا حد زیادی نشان دهنده توان و کیفیت آن شرکت تولیدی است.

و نکته آخر این‌ که یک شرکت معتبر تولیدی شرکتی است که با اطمینان خاطر محصولات خود را پشتیبانی نماید و در مورد این پشتیبانی از محصولات خوش‌ سابقه نیز باشد. شما می توانید برای مشاهده برندهای مختلف سیم و کابل، خرید و یا اطلاع از قیمت سیم و کابل به لایت هوم مراجعه کرده و محصولات را با اطمینان انتخاب و خریداری نمایید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx