صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی ریسه ال ای دی نورپردازی جادویی

ریسه ال ای دی نورپردازی جادویی

توسط نجوا ایزدی
ریسه ال ای دی نورپردازی جادویی

ریسه ال ای دی و انواع آن

ریسه ال ای دی روشنایی های باریک و بلندی هستند که به عنوان تزیینات روشنایی به کار می روند. این محصولات دارای انواع مختلفی بوده که می توان در شرایط و موقعیت های مختلفی از آن ها استفاده کرد. می توان انواع ریسه را برای روشن کردن پله ها، سقف های کاذب، لبه باغچه ها و… به کار برد. شکل زیر استفاده از این محصول به عنوان نور مخفی در زیر پله ها را نشان می دهد. امروزه انواع ریسه ال ای دی نسبت به ریسه هایی که مصرف انرژی بیشتری دارند مورد توجه قرار گرفته و در تزئینات و نورپردازی فضا بیشتر به کار می روند.

از دیگر مزایای این تولیدات هوشمندانه و ظریف می توان به این مورد اشاره داشت که امکان کنترل روشن و یا خاموش بودن آن ها با استفاده از یک ریموت کنترل وجود دارد. با استفاده از ریموت کنترل ها می توانید شرایط روشنایی و همین طور رنگ ریسه ال ای دی (در صورت چند رنگ بودن آن) را تنظیم نمایید. نکته دیگر این که می توان برخی از انواع ضد آب را که محافظت شده نیز هستند، در فضای خارجی به کار برد. همچنین این نوع می توانند ضد نفوذ گرد و غبار نیز باشند.

ریسه ال ای دی و انواع آن

انواع ریسه

استفاده از این نوع روشنایی ها در اماکنی مانند هتل ها، منازل مسکونی، فروشگاه ها و مراکز مذهبی امکان پذیر است. به کار بردن ریسه ها به صورت مخفی می تواند باعث جذابیت و زیبایی بیشتر محیط باشد. همچنین این محصول دارای انعطاف پذیری بالایی است که همین مورد آن را برای استفاده در شرایط مختلف محیا می سازد، با دارا بودن این ویژگی امکان قرار گیری آن در موقعیت های مختلف فراهم است. انواع ریسه ال ای دی نواری را نیز می توان به عنوان نور مخفی در گچ بری های ساختمان به کار برد و از آن جا که در رنگ های مختلفی موجود می باشند، می توان آن ها را با فرم ها و موقعیت های مختلفی هماهنگ کرد. ریسه ها نورهایی غیر مستقیم ایجاد می کنند و می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی محیط داشته باشند.

به طور کلی این فرم از روشنایی به دو دسته کلی ریسه ال ای دی شلنگی و ریسه ال ای دی نواری تقسیم می گردند.

ریسه ال ای دی شلنگی

در ریسه شلنگی LED از لامپ های ال ای دی برای روشنایی استفاده می گردد. این دسته تنها درصورت روشن شدن رنگ خود را به نمایش می گذارند که استفاده از آن در تزیین در منازل، ویترین فروشگاه ها و… مناسب است. ریسه ال ای دی شلنگی دارای ریموت نیست و کنترل روشن و خاموش بودن آن به طور دستی انجام می گیرد. همچنین برای استفاده از آن باید توجه داشت که در اندازه های 2 متری موجود هستند و سفارش آن باید به صورت زوج (مضربی از عدد دو) صورت گیرد. به طور کلی یکی از پرکاربردترین انواع ریسه ها ریسه ال ای دی می باشد که مصرف انرژی کمی داشته و کاربرد تزئیناتی زیادی در محیط های داخلی و خارجی به طور مثال برای نورپردازی نمای ساختمان دارد.

ریسه ال ای دی شلنگی

ریسه نئون فلکسی

در این مدل از ریسه نور ایجاد شده توسط آن نقطه نقطه نیست و به شکل یکدست دیده می شود. یکنواخت بودن نور فلکسی می تواند نقش مهمی در زیباتر دیده شدن آن داشته باشد. این روشنایی فلکسی قابل استفاده برای سقف ها و در اماکنی همانند زیر پل ها، برای نمای ساختمان ها و… می باشد. ضد آب بودن و همین طور طول عمر بالای آن می تواند این محصول را به گزینه ای مناسب برای انتخاب در هر شرایطی تبدیل کند. همچنین بر خلاف دیگر موارد معرفی شده که به صورت مخفی به کار می روند، یکنواخت بودن نور ریسه فلکسی می تواند آن را برای استفاده به عنوان نقش یا طرحی خاص نیز به کار برد. همچنین می توان با استفاده از آن نوشته ای روی دیوار ایجاد کرد.

ریسه نئون فلکسی

ریسه ال ای دی نواری

ریسه ال ای دی نواری یا ریسه SMD بر خلاف نوع شلنگی دارای قطر زیادی نیستند و به صورت نواری و باریک به فروش می رسند. اندازه طول آن تا 5 متر و یا نهایتا تا 10 متر است، اما این امکان وجود دارد که تا اندازه 3 سانتی متری نیز جدا شود. با استفاده از لحیم کاری می توان از روشنایی این ریسه نواری به سادگی استفاده کرد. ریسه نواری نیز از انواع ریسه ال ای دی (LED) می باشد که با تکنولوژی اس ام دی ساخته شده است و مصرف انرژی کمی داشته همچنین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

دیودهای SMD به شکل چهار گوش هایی ظریف در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تشکیل یک مجموعه کامل را می دهند. ریسه های اس ام دی مصرف برق بسیار پایین (حتی پایین تر از ال ای دی ها) دارند و به این ترتیب می توان به راحتی و بدون دغدغه مصرف برق از آن استفاده کرد. همچنین می توان این محصول را مجهز به ریموت کنترل نیز نمود که در این صورت روشن و خاموش کردن آن به سادگی امکان پذیر می باشد. همین طور نوع روشنایی و دفعات روشن و خاموش شدن آن ها نیز با استفاده از این ریموت ممکن است.

ریسه نواری ال ای دی تک لاین و دولاین

می توان از این مدل روشنایی به صورت یک یا دو لاین استفاده نمود. تمامی موارد معرفی شده در بالا از نوع تک لاین هستند. اما برخی از انواع LED و SMD می توانند دو لاین نیز باشند. این محصولات از دو رشته روشنایی تشکیل شده اند و به نام ریسه مکعبی نیز شناخته می شوند. نکته مهم اینکه ریسه دو لاین SMD بر خلاف دیگر نوع تک لاین آن، نمی تواند RGB باشند و به صورت تک رنگ عرضه می شوند. همان طور که مشخص است نوع دو لاین این نوع روشنایی از شدت نور بیشتری برخوردار هستند. تصویر زیر نشان دهنده نوع دو لاین این محصول است.

ریسه ال ای دی نواری دولاین

شما می توانید برای آگاهی از قیمت ریسه ال ای دی و همین طور خرید ریسه ال ای دی و شلنگی به سایت www.lighthome.ir مراجعه کرده و با کارشناسان ما مشورت نمایید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx