دسته بندی: دسته‌بندی نشده

کلید مینیاتوری ایرانی یا خارجی کدام انتخاب بهتری است؟

کلید مینیاتوری ایرانی یا خارجی؟

به طور کلی نمی‌توان یک قاعده‌ برای بهتر بودن فیوزهای مینیاتوری خارجی و یا ایرانی تعریف کرد. در واقع خرید فیوز مینیاتوری به شرایط مختلفی بستگی دارد و در نهایت مصرف‌ کنندگان باید با در نظر گرفتن این شرایط انتخاب بهتری داشته باشند. به عبارت دیگر نوع و برند فیوز مینیاتوری که انتخاب خواهید کرد به مشخصات دستگاه و با فرآیند نصب شما بستگی خواهد داشت. همچنین عوامل دیگری مانند ظرفیت شکست و حداکثر جریان قطع کننده‌ مدار، تعداد قطب‌ها یا کلیدهای سه‌گانه درون محفظه، انتخاب سیم مناسب، انتخاب آمپر مناسب و در نهایت قیمت فیوز برق در انتخاب نوع و برند این نوع قطعات الکتریکی اثر گذار است. در ادامه به معرفی برخی برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده‌ انواع این کلید حفاظتی می‌پردازیم.

بهترین برندهای فیوز مینیاتوری خارجی

فیوز مینیاتوری اشنایدر

شرکت اشنایدر یک شرکت فرانسوی است که در زمینه تولید انواع تیپ های کلید مینیاتوری نیز فعالیت دارد. این برند از نظر کیفی همواره در رتبه های بالای جهانی قرار داشته و در بازار ایران نیز همواره محصولات پرفروشی را ارائه داده است. انواع فیوز مینیاتوری اشنایدر از جریان نامی 6 تا 36 آمپر بهره می‌ برد و قدرت قطع جریان در آنها از  6 کیلو آمپر شروع می گردد. همچنین فرآیند نصب کلید مینیاتوری اشنایدر به صورت ریلی است. این شیوه نصب ساده از جمله دلایل پرطرفدار بودن این برند کلید مینیاتوری می باشد.

فیوز مینیاتوری لگراند

شرکت لگراند نیز یکی دیگر از شرکت های فرانسوی  تولید کننده انواع کلیدهای حفاظتی ساختمان است. کلید مینیاتوری لگراند از جمله محصولات پرفروش بازار ایران است و توانسته استانداردهای کیفی معتبری را برای محصولات خود به دست آورد. فیوز مینیاتوری لگراند در انواع مختلف با توجه به کیفیت مطلوبی که دارد می تواند بهترین محافظ برای وسایل برقی شما باشد. بنابراین اگر در مقایسه از نظر قیمت این برند کلید مینیاتوری برای شما مطلوب است، بهتر است به عنوان اولین انتخاب به آن فکر کنید.

فیوز مینیاتوری کانل

کانل یک شرکت کانادایی تولید کننده محصولات متنوعی از جمله انواع کلید مینیاتوری است. کلیدهای حفاظتی تولید شده توسط شرکت کانل کانادا همواره در بازار ایران محصولاتی پر طرفدار بوده اند. توجه کنید که شرکت لنا-افراتاب نماینده انحصاری واردات محصولات شرکت کانل است. کلید محافظتی کانل از کیفیت استاندارد و مطلوبی برخوردار است و این قابلیت را دارد که پس از قطع جریان برق مدار در مواقع لزوم، با برگرداندنش به حالت روشن از نو فعال شود. فیوز مینیاتوری کانل همچنین حداکثر 100 آمپر از خود عبور می‌دهد، بنابراین عبور جریان بیش از 100 آمپر برابر است با صدور فرمان قطع جریان مدار توسط فیوز مینیاتوری کانل.

فیوز مینیاتوری هیوندای

شرکت هیوندا شرکتی کره ای است که در میان محصولات متنوع خود، انواع کلید مینیاتوری را نیز تولید می کند. کلید مینیاتوری هیوندا در واقع از انواع کلید محافظتی فشار ضعیف به شمار می رود. این برند تولید کننده کلید مینیاتوری در انواع صنعتی و خانگی می باشد. فیوزهای مینیاتوری هیوندایی به لحاظ سرعت در دو نوع کندکار و تندکار دسته بندی می شوند. در واقع میزان سرعت قطع کلید در مواقع لزوم در این دو نوع کلید مینیاتوری هیوندایی متفاوت است.

لازم به ذکر است که از میان تولید کننده های خارجی فیوز برق، برندهای دیگری مانند برندهای بوش و LS نیز در بازار داخلی موجود می باشند.

بهترین برندهای فیوز مینیاتوری ایرانی

فیوز مینیاتوری پارس فانل

یکی از برندهای محبوب ایرانی در میان تولید کنندگان انواع کلید مینیاتوری، برند پارس فانل است. پارس فانل با سابقه ای درخشان و محصولاتی با کیفیت، اکنون نامی آشنا در بازار این نوع محصولات به شمار می‌ آید. شیوه نصب کلید مینیاتوری پارس فانل عموما ریلی و بسیار ساده است. همچنین پارس فانل این نوع محصولات خود را دو سال گارانتی می نماید. یادآور بشویم که برند پارس فانل در واقع تحت لیسانس شرکت فانل آلمان در ایران فعالیت می کند و بنابراین از  استانداردهای کیفی جهانی برخوردار است. از کلید مینیاتوری پارس فانل در مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شود. این نوع فیوزهای محافظتی در برابر اتصال کوتاه عملکرد مغناطیسی دارند و از این طریق جریان مدار را قطع می کنند تا وسایل برقی از آسیب به دور باشند.

فیوز مینیاتوری شیله

یکی از محصولات شرکت بازرگانی شیله، انواع کلید حفاظتی است. توجه کنید که شرکت شیله در واقع نماینده انحصاری شرکت گونسان الکتریک ترکیه می باشد و همواره محصولاتی پر فروش را به بازار داخلی ارائه کرده است.

کلید مینیاتوری شیله در هنگام بروز اتصال کوتاه در مدار، عملیات قطع جریان را به شیوه حرارتی انجام می دهد. بنابراین هنگام انتخاب کلید مینیاتوری شیله باید این ویژگی را در نظر بگیرید. همچنین کلید مینیاتوری شیله در انواع مختلف دارای گواهی استاندارد جهانی می باشد. کلید مینیاتوری شیله در دو نوع DC و AC تولید و عرضه می شود. سازگاری با انواع هادی ها، داشتن ترمینال ها حفاظتی در مقابل اتصال های نامناسب، داشتن بخشی ویژه برای تعیین نوع مصرف، داشتن بدنه مقاوم در برابر حرارت از جمله ویژگی های مهم کلید مینیاتوری شیله در انواع مختلف است.

کلام آخر

در نهایت نیز مجددا این نکته را یادآور می شویم که انتخاب فیوز مینیاتوری ایرانی یا خارجی بستگی دارد به این که شما برای چه دستگاهی و با چه ویژگی‌ هایی قصد خرید فیوز مینیاتوری را دارید. قیمت محصول نیز البته در این میان یک عامل اثرگذار خواهد بود.

نجوا ایزدی

پست های اخیر

در 5 دقیقه تفاوت سینی و نردبان کابل را بدانید

تفاوت سینی کابل و نردبان کابل سینی کابل پلی است که امکان انتقال ایمن سیم…

2 روز پیش

چگونه کلید و پریز لاکچری را ارزان بخریم ؟

کلید و پریز لوکس ولی ارزان قیمت! امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد بازارهای رقابتی…

7 روز پیش

رایج ترین اشتباهات نورپردازی در 2023

اشتباهات رایج نورپردازی در سال 2023 برای برجسته کردن گوشه و کنار هر فضا نورپردازی…

2 هفته پیش

افزایش جذابیت فضا با چراغ‌های ریلی

هر فضای مسکونی یا تجاری، با داشتن یک سیستم روشنایی مناسب، به طور چشمگیری زیباتر…

4 هفته پیش

آینده امنیت خانه، 11 روش جدید که شما باید بدانید

تامین امنیت خانه با 11 روش ترند و نوین با گذر زمان، علاقمندی مالکان و…

2 ماه پیش

همه چیز درباره نورپردازی سقف با لاین نوری

نورپردازی همواره در دکوراسیون داخلی از اهمیت فوق‌العاده‌ ای برخوردار بوده است. از اینرو در…

2 ماه پیش