صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی چراغ های پارکی، با شکوه و خاطره انگیز

چراغ های پارکی، با شکوه و خاطره انگیز

توسط نجوا ایزدی
چراغ های پارکی با شکوه و خاطره انگیز

چراغ های حیاطی و پارکی

بعضی از اشیا را فقط در قالب یک موجود بی‌ جان نمی‌توان دید، اشیایی هستند که انگار در کنار خاطرات ما جان می‌گیرند و هر باز از کنارشان می‌گذریم به ما سلام می‌کنند و قصه‌هایی از گذشته برای ما دارند. حتما به یاد می‌آورید که ساعت‌ها در کودکی در پارک بازی می‌کردید و متوجه گذر زمان نمی‌شدید. از روشن‌شدن روشنایی‌های پارک به خودتان می ‌آمدید و می‌فهمیدید شب شده! یا وقتی بزرگ‌تر شدید با دوستان‌تان در پارک جمع می‌شدید به گفت‌وگو خنده و تا ساعت‌هایی از شب را در آن‌جا می‌ماندید و این چراغ‌های پارک بودند که جمع شما را روشن می‌کردند. گاهی هم شاید خلوت دونفره‌ای را در مسیر چراغ‌های پارک یا نیمکتی که از نور چراغ‌های پارک روشن شده تجربه کرده باشید.

روزی هم می‌رسد که آرام‌ آرام با دوستان سالخورده یا خانوادۀ خود آرام در مسیر این چراغ‌ها قدم بزنید و خاطرات گذشته را مرور کنید. چراغ‌های پارک به خاطر بلندی و شکل سلطنتی و سنتی که دارند، بسیار زیبا هستند و به همراه فضای سبز پارک در خاطر می‌مانند. به همین خاطر به تازگی چراغ‌های پارک استفاده‌های دیگری هم یافته‌اند که شاید مرور آنها برای شما هم جالب باشد و برای طراحی فضاهای شخصی‌ به کارتان بیاید. البته با شنیدن واژه چراغ های حیاطی و پارکی ممکن است فقط همین چراغ های دو شعله یا سه شعله بزرگ به یادتان آید ولی این دسته از روشنایی ها تنوع بالایی دارند به طور مثال انواع چراغ آویز، چراغ سردری، چراغ سرلوله، چراغ دیواری و چراغ های باغچه ای با ارتفاع کوتاه تر همه و همه را می توان در این خانواده بزرگ جای داد که هرکدام زینت بخش و روشنایی بخش قسمتی از خانه یا ویلای شما می باشند.

کاربردهای چراغ های حیاطی و پارکی

از چراغ های پارکی در حیاط خانه ‌های بزرگ و مجلل هم استفاده می ‌شود. چون شکوه خاصی به محیط می‌ دهند. علاوه بر زیبایی، این چراغ ‌ها بسیار مقاوم هستند، از بدنه هایی با جنس آلومینیوم یا پلی کربنات نشکن تولید می‌شوند که در شرایط آب و هوایی گوناگون و متغیر دوام بیاورند. چراغ های آلومینیومی قطعا مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به انواع پلی کربنات دارند ولی به طبع قیمت بالاتری نیز دارند پس باید با توجه به بودجه و فضایی که قرار است این چراغ را نصب نمایید، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

انواع چراغ های حیاطی و پارکی

به طور مثال از چراغ دیواری پارکی می توان در محیط حیاط و پارک، رستوران‌ها، ویلاها و کافه‌ها استفاده کرد که هم روشنایی را تامین می کند و هم می تواند زیبایی بخش محیط مورد نظر شما نیز باشد. رایج‌ ترین شکل چراغ پارکی پایه‌های کوتاه، بلند و متوسط دارد. برای محیط‌های پارک و خیابان معمولاً از نوع پایه‌بلند آن استفاده می‌شود. لامپ این چراغ‌ها معمولی است و از لامپ‌های رنگی هم می‌توان در آن‌ها استفاده کرد. البته امروزه انواع ال ای دی این چراغ ها نیز استفاده می شود.

چراغ های حیاطی و پارکی تنوع مدل بسیار بالایی دارند و در رنگ بندی های متنوعی ساخته می شوند به همین دلیل دست شما در زمان انتخاب این محصولات باز است و می توانید هر مدل و هر رنگی که مد نظرتان است را انتخاب کرده و خریداری نمایید. البته باید کیفیت این چراغ ها را نیز بسیار مورد توجه قرار داد زیرا این روشنایی ها در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند و باید در برابر عوامل مختلف آب و هوایی همانند بارش شدید باران و برف، تابش مستقیم نور خورشید و دیگر عوامل طبیعی مقاوم باشند.

نکاتی برای خرید چراغ پارکی

برای خرید چراغ‌ های پارکی باید به این نکته توجه کنید که این چراغ ‌ها بخشی از یک دکوراسیون ساده نیستند که در زمان کوتاهی به فکر تعویض آن ‌ها بیفتید یا اگر خراب شدند به ‌راحتی تعویض شوند. بنابراین به دنبال این نباشید که برای خرید آن‌ ها هزینۀ کمتری بپردازید. معمولاً اگر در خرید چنین تجهیزاتی قیمت را در نظر بگیرید و بخواهید کمتر هزینه کنید، جنس باکیفیتی تحویل نمی‌گیرید و در آینده دردسرهای بسیاری خواهید داشت. چراغ‌ های پارکی را باید از بهترین کیفیت تهیه کنید که توان محافظت از لامپ‌ها را در شرایط جوی متفاوت داشته باشند و سرما و گرما در آن‌ها نفوذ نکند. پایه‌ های چراغ پارکی باید بسیار مرغوب و محکم باشد که بشود سال‌ها از آن در فضای بیرونی استفاده کرد.

چراغ ال ای دی حیاطی و پارکی

چراغ‌های پارکی به خاطر بلندی و زیبایی ‌شان و حضور پررنگی که در میان شاخ و برگ درختان و پیاده ‌راه‌ های پارک دارند همیشه به یاد می‌مانند. این چراغ‌ ها فضای حیاط خانه و ویلا را هم باشکوه و خاطره‌انگیز می‌کنند. پس بهتر است دقت بیشتری در خرید آن‌ها داشته باشیم که خاطرات بهتری بسازیم. شما می توانید برای مشاهده طیف گسترده ای از انواع چراغ های پارکی و باغچه ای به فروشگاه لایت هوم مراجعه نمایید و محصول مورد نظرتان را با کسب اطلاعات و امکان مقایسه برندهای مختلف انتخاب و خریداری نمایید.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx